Un week-end à Houten, un week-end à Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Un week-end à Houten, un week-end à Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Un week-end à Houten, un week-end à Paris!

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

12 December 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo lieve allemaal,

het is alweer even geleden, maar hier dan maar weer eens een berichtje vanuit het zonnige maar behoorlijk koude Parijs. Het is hier geloof ik nul graden, maar ik heb nog geen sneeuw gezien dus vind ik er niks aan! Al mag ik geloof ik niet zeuren, want bij jullie is het toch nog kouder? Ik wil graag schaatsbaar ijs én sneeuw reseveren voor de kerstvakantie haha!

Behalve het weer gaat alles hier goed. Z'n gangetje haha. Ik ben hier al helemaal gewend en voel me hier echt op mijn plek! Het Frans gaat steeds beter, de kindjes zijn makkelijker en ik heb genoeg vriendinnetjes om leuke dingen mee te doen en de stad mee te verkennen.

Zoals de meesten van jullie wel weten bij ik niet afgelopen weekend, maar het weekend daarvoor voor het eerst teruggekomen in NL. Donderdag avond nam ik om half 12 de megabus op porte Maillot (wat vlakbij mijn huis ligt) en vrijdag ochtend kwam ik om 10 voor half 7 aan in Amsterdam. Gelukkig stond zelfs op dat vroege tijdstip mijn lieve paps al klaar om mij op te halen, en kon ik toen ik thuis was meteen mijn bed inrollen om nog wat bij te slapen. Het slapen is de bus is toch niet echt mijn ding, verre van comfortabel! Maar ach, als je voor 13 euro heen en terug reist moet je dat maar voor lief nemen :) Vrijdag zelf verder heel weinig gedaan, lekker gechillt met Diede die ik dus ook al bijna drie maanden niet had gezien, en Anne kwam nog even gezellig langs. Het was wel raar om weer thuis te zijn, alles was echt hetzelfde gebleven terwijl ik zo lang weg was geweest ;)

Zaterdag was het legendarische kerstdiner waar ik speciaal voor naar huis was gekomen, dus hoge verwachtingen. Maar alles waargemaakt, het was heel gezellig en leuk om iedereen weer te zien, en ik heb heerlijk gegeten! De volgende ochtend na het nodige opruimen weer op naar huis, en na nog wat bijgeslapen te hebben kwam Tessa even langs. Super fijn om je weer te zien Tess! Toen Tessa naar het station gebracht en Joel opgehaald, wel een druk schema haha. Zondag avond hebben Diede, Joel en ik samen een heerlijke moesaka gemaakt. Super fijn om weer eens met z'n allen te eten! Daarna was het helaas al weer tijd om te gaan, en toch nooit leuk om afscheid te nemen. Om 11 uur zat ik alweer in de bus richting Parijs, waar ik om 6 uur 's ochtends aankwam. Geen warm welkom helaas, dus moest met hutkoffer en al wel even door de regen naar de metro lopen. Kon gelukkig wel meteen mijn warme bedje weer inkruipen. Maar wat zag ik toen ik wakker werd en even op facebook keek?! Dat het sneeuwde in NL, zut alors!

De week na mijn weekend NL was een heerlijk rustige week, omdat de Oma van de kids op bezoek was en zij veel taken van mij overnam. Zo haalde zij maandag de kids op van school en crèche, terwijl ik even het huis opruimde en het eten klaarmaakte. Dinsdag bracht ze ook nog Henry naar de crèche waardoor ik kon uitslapen, dus kon niet beter! Die middag hebben we met de kinderen nog een crêpe gegeten vlak bij Zoe's school, en daarna is ze met Zoe en Henry nog even naar het park gegaan. Woensdag was die week ipv de drukste dag de chilste dag, want Oma had besloten dat ze wel de hele dag bij Zoe wilde zijn, dus was ik vrij! 'S middags moest ik wel gewoon weer Henry van de crèche halen en Zoe ophalen bij een vriendinnetje, maar toch een lekker rustig dagje. Donderdag ook weer een korte dag want de moeder zou met de kinderen om 7 uur 's avonds gaan vliegen naar Genève. Het enige wat ik hoefde te doen was de kinderen van school halen en dan een taxi nemen naar haar werk. Was dus al om 5 uur klaar! Overdag heb ik nog even Sinterklaascadeautjes gekocht met Lieve, want dat wilden we die avond gaan vieren. Dat plan mislukte, maar wel lekker gegeten met Dieuwertje en met haar en Robin nog een gezellige avond gehad!

Vrijdag begon het weekend al goed, doordat ik heerlijk kon uitslapen tot een uur of 12. Daarna snel opstaan en op naar school, want die begint al om 1 uur! Na school met een meisje uit mijn klas en een vriendin van haar naar de Champs Elysees gegaan, waar we lekker lang bij de Starbucks hebben gezeten en daarna nog over de kerstmarkt hebben gestruind. Toen in quartier Latin nog even een drankje gedaan, en daarna moest ik me naar huis haasten om nog op tijd te zijn voor het Sinterklaas festijn. Dat was echt super gezellig! Lieve, Dieuw, Robin en ik hadden allemaal kleine cadeautjes gekocht en we hebben gedobbeld en heel veel pepernoten en chocolade gegeten. Echt een hollands avondje in Parijs haha!

Zaterdag lekker uitgeslapen en flink wat opgezocht op internet over studeren in Parijs. Dat plan zat al een tijdje in mijn hoofd, maar ben er nog wel heel actief mee bezig om daar info over op te zoeken. De kans is groot dat het volgend jaar nog niet gaat lukken doordat mijn niveau Frans nog niet hoog genoeg is, maar we zullen zien. Ik heb nog niks besloten... 'S middags voor het eerst een reisje buiten Parijs gemaakt, naar de IKEA! Voor het eerst een RER genomen (de metro die naar de buitenwijken gaat) en dat is redelijk bevallen. Alleen jammer van de vreemde kerel die maar om me heen bleef cirkelen tot die uiteindelijk op me afstapte om te zeggen dat ik 'Très belle' was. *zucht*. Franse mannen zijn toch wel echt een ander slag dan de Nederlandse boeren hihi. Bij de Ikea goed geslaagd, en in plaats van ballen hebben we daarna lekker sushi gegeten. Weer eens wat anders! Niet bij de IKEA trouwens ;) Die avond met ik met Robin en Lieve nog even uitgeweest, maar niet te laat zodat ik de laatste metro nog kon pakken. Dat ging goed tot aan Etoile, want daar aangekomen was de laatste metro naar mijn huis helaas al weg! Gelukkig is het maar een kwartiertje lopen en had ik gezelschap van twee aardige Franse studenten, dus prima oplossing!

Zondag weer veel opgezocht over studies nadat ik nogmaals had uitgeslapen, dat is toch wel echt mijn grootste hobby! Verder heb ik ook even met mijn moeder geskypt, wat al beter ging dan de vorige keer, so we are getting there! 'S middags ben ik met Lieve naar musee Carnavalet geweest, een museum met veel schilderijen over de Parijse geschiedenis en de Franse Revolutie. Allemaal heel mooi, maar na twee uur had ik het wel gezien. Ben daarna nog even met Sarah naar een pubquiz gegaan, wat uiteindelijk niet zo'n succes was omdat we haast geen antwoorden wisten en ook heel erg honger hadden. Uiteindelijk om half 11 nog een Hamburger bij de Mac gehaald... Het was gelukkig wel heel gezellig, en leuk om Sarah weer eens te zien!

Al met al dus een top weekend, wat het helaas vaak nog lastiger maakt om maandag op te staan... Maandag en Dinsdag waren verder prima dagen waarop ik overdag steeds wel veel heb geslapen. Ik heb gewoon veel slaap nodig! Vandaag is het weer Woensdag dus de drukste dag van de week, maar tot nu toe gaat alles goed. Zit hier in de kantine bij de balletles van Zoe, dus vond dit wel een nuttige tijdsbesteding van mijn vrije uurtje!

Hier gaat alles dus goed, en ik hoop dat het met jullie in NL ook goed gaat! Volgend weekend moet ik helaas mee naar Genève, maar ik heb heel veel zin om het weekend daarop naar Houten te gaan voor kerst! Lijkt me super om iedereen weer te zien, en wat meer tijd te hebben om rustig met iedereen af te kunnen spreken. En natuurlijk uitgebreid kerst en Oud en Nieuw te vieren!

Beaucoup de bisous,
Sammy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 380
Totaal aantal bezoekers 10598

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: