L'été à Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu L'été à Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

L'été à Paris!

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

08 Juli 2013 | Frankrijk, Parijs

Salut tout le monde!

Tijd voor weer even een updatje vanuit het zonnige en warme Parijs! (nooit gedacht dat ik dat ooit zou zeggen haha). Met mij gaat het goed, wel een beetje op en neer de laatste tijd, dus moet zeggen dat het me ook wel lekker lijkt om weer eens even in NL te zijn (: Maar ondertussen geniet ik nog heerlijk van Parijs, en zal ik proberen om jullie in dit reisverslag een beetje met mij mee te laten genieten door jullie eens uit de doeken te doen wat ik de afgelopen weken allemaal heb uitgespookt... Het vorige reisverslag is alweer een tijdje geleden, dus hopelijk heb ik naar jullie mening wel weer een aantal dingen gedaan die interessant genoeg zijn voor een reisverslag!

De titel van het reisverslag betekend trouwens 'Zomer in Parijs', wat ik wel een passende titel vond omdat de zomer hier nu eindelijk aangebroken lijkt te zijn! En dat zorgt voor een heleboel prettige momentjes waarbij ik samen met vriendinnetjes of de baby waar ik op pas heerlijk van de zon kan genieten. Zo pak ik met vriendinnen nu geregeld een terrasje, of gaan we lekker picknicken in een park. Afgelopen weekend ben ik zelfs een beetje verbrand! Het is hier geloof ik ook echt warmer dan in NL, dus hoewel ik nog gewoon werk voelt het voor mij nu echt als vakantie (:

Verder heb ik bijvoorbeeld nog de verjaardag van Jacqueline (Jack) gevierd samen met Lieve, wat echt heel erg gezellig was, en grappig haha. Lieve en ik hadden als cadeau een heel pakket samengesteld met dingetjes waarvan wij dachten dat ze Jack nog wel van pas zouden komen... Jack zou namelijk het weekend na haar verjaardag een weekendje doorbrengen in Nantes bij een franse jongen, en we konden haar natuurlijk niet laten gaan zonder STOKBROOD EN CROISSANTS! ;)

Met Jack ga ik eigenlijk elk weekend wel op stap, want doordat zij in een buitenwijk woont is het voor haar onhandig om heen en weer naar Parijs te gaan, en daardoor heb ik dus bijna elk weekend een roomiee voor minimaal 1 nachtje. Echt heel gezellig! Zo zijn we laatst samen naar Versailles geweest, wat echt heel erg mooi was. Het paleis was prachtig maar heel druk met touristen, de enorme tuin was daarna wel echt een verademing. De tuinen van Marie Antoinnette hebben we helaas moeten overslaan, ik moest alweer terug naar Parijs voor een dineetje. Die avond heb ik met een leuke franse jongen heeerlijk gegeten bij het hele bekende Parijse restuarant Chartier. Het eten is echt lekker en niet duur, en behalve dat het behoorlijk druk was is het echt een aanrader!

Zoals ik in het vorige reisverslag al schreef ben ik tussendoor ook nog even in NL geweest, voor de 'matchingsdag' op de Universiteit Utrecht. Dat was opzich wel leuk maar niet erg verassend, ik wist al heel zeker dat ik Communicatie- en Informatiewetenschappen ( CIW ) wilde gaan studeren, maar fijn om te zien dat het toch echt leuk is! En verder was het heel prettig om de familie weer even te zien, dan merk je pas hoe erg je ze mist normaal.

En toen was het alweer tijd voor het eerste afscheid, namelijk dat van Lieve die op 22 Juni terug naar NL vertrok. De week daarvoor hebben we extra veel drankjes gedaan en gezellig gekletst, maar daardoor ging ik haar nog wel erger missen. En nu nog steeds hoor Lief! Toch gek dat al mijn vriendinnen hier al weg gaan, je bouwt hier zo een leven op, en na een jaar laat je dat dan allemaal weer achter om terug naar huis te gaan. Ik moet zeggen dat ik dat toch echt nog heel lastig vind, want ik wil helemaal niet weg uit Parijs!

Het is hier gewoon zo heerlijk, zeker nu het weer ook nog helemaal top is! En er is altijd wat te doen, zo zijn we de avond voor Lieve's vertrek naar een groot optreden van 'fete de la musique' geweest. Dat is een muziek festival door de hele stad heen, en 's avonds was er een groot soort afsluitend optreden. Om daar dan bij te zijn, zittend in een parkje met vriendinnen terwijl je sushi eet en rose drinkt is echt heel tof! Het weekend daarna, zaterdag de 29ste, was er gewoon weer zo iets leuks! De 'gay pride parade' in Parijs. Één grote optocht van vrolijke verklede mensen die soms ietwat dronken dansend achter een soort wagens aanlopen, waarop ook weer allemaal mensen staan te dansen en er muziek word gedraaid. We zagen echt de vreemste uitdossingen voorbij komen, het weer was lekker en de sfeer echt super, dus dat was ook weer een zeer geslaagde dag! Die ik samen met Jacqueline nog heb afgesloten in een behoorlijke chique club genaamd Duplex, ook echt een aanrader! Alleen vreemd dat toen we om 7 uur 's ochtends thuiskwamen met de metro we een poedelnaakte man op straat zagen staan.... N'importe quoi!

Afgelopen week vooral genoten van het lekkere weer, en veel met Jacqueline afgesproken. Maandag heb ik met haar en Dieuwertje 'Canada day' gevierd in een canadese pub hier in Parijs, geen idee meer hoeveel jaar Canada nou bestaat, maar leuk toch om het gevierd te hebben! Dit weekend kwam Jack trouwens onverwacht voor het eerst écht bij mij wonen, want zij kreeg op donderdag ochtend zulke erge ruzie met haar bitchy hostmoeder dat ze besloot voortijdig weg te gaan. Wat ik natuurlijk helemaal niet erg vond, want zo konden we mooi nog wat tijd samen doorbrengen voordat ik haar vanochtend op het vliegtuig zette. Snik snik snik. We hebben vooral in parkjes gezeten, maar op zondag ochtend na anderhalf uur in de rij gestaan te hebben op de valreep van Jack verblijf nog de Eiffeltoren "beklommen" met de lift haha, en wat een prachtig uitzicht! Daarna nog wijntjes gedaan met Dieuwertje, en na een gezellig dineetje met afscheidscadeau was de allerlaatste dag van Jack and Sam voorbij. Ik ga Jacqueline echt heel erg missen, en doordat ze in Canada woont zal het weerzien nog wel even op zich laten wachten, maar één ding is zeker, en dat is dat ik heeeel graag naar Canada wil!

Nou lieve schatten, dat was het wel weer zo'n beetje voor de afgelopen maand geloof ik. Ik heb opzich nog best wel gedaan zo toch? Vandaag is mijn drie-na-laatste week ingegaan, dus ik probeer extra veel te genieten en dat lukt vrij aardig. Wel is het echt jammer en verdrietig dat er steeds vriendinnetjes vertrekken, Lieve en Jack mis ik echt al heel erg, maar gelukkig is Dieuwertje er nog, en is Parijs verder nog vol van de au pairs haha! Hopelijk gaat alles met jullie in NL ook goed, hebben jullie lekker vakantie en een beetje lekker weer, en missen jullie mij heel erg!

Maandag 29 Juli zal ik weer terug keren naar de lage landen, en dan hoop ik jullie allemaal weer te zien! In de tussentijd allemaal langskomen, en bisous vanuit Parijs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1256
Totaal aantal bezoekers 10603

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: