Presque Saint Valentin - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Presque Saint Valentin - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Presque Saint Valentin

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

13 Februari 2013 | Frankrijk, Parijs

Bonjour tout le monde,

comment ca va? Ik zal wel weer overschakelen op het Nederlands hoor, voor jullie toch wat makkelijker denk ik. En voor mij ook hoor, helaas. Hoe graag ik ook drietalig terug wilde keren uit Parijs, dat is misschien toch wat veel gevraagd. Mais bon, een beetje Frans kunnen spreken is ook al leuk, en ik ga heel erg proberen om toch nog voor de zomer dat felbegeerde DELF B2 niveau te halen (:

Anyways, hier alles goed. Zoals in NL ook het geval is komt Valentijns er alweer aan, en drie keer raden waar ik dat mag vieren? Juist, lekker thuis in NL! :) Met dank aan een klein foutje van mijn vader heb ik morgen om 11 uur 's ochtends al de bus, ipv 11 uur 's avonds haha. Kon het gelukkig regelen met de familie hier, dus kan ik vanaf morgen genieten van een lekker lang weekend in NL met mijn ouders, zusje, vriendje en vriendinnetjes, whoeehoeee! Kan echt niet wachten om naar huis te gaan!

Zoals de mensen die ook wel eens langere tijd van huis zijn geweest wel zullen weten, is dat niet altijd even makkelijk. Nou schreef ik in mijn vorige reisverslag wel dat alles weer helemaal goed ging, maar dat is ondertussen ook weer veranderd. Het schommelt gewoon, en dat heeft ook behoorlijk veel met de gebeurtenissen hier in Parijs te maken. In het vorige reisverslag schreef ik al dat het nogal eens moeilijk ging met het gast-gezin hier, en dat is helaas echt niet veranderd. Ben naar het au pair bureau geweest en die zouden de moeder even gaan bellen, maar toen ik daar een week later wat over vroeg reageerde zij heel verbaasd "Gebeld? Nee, hoezo dan?" Nogal een awkward moment toen ik moest uitleggen dat ik naar het au pair bureau was geweest en dat had gevraagd. Daar was ze dan ook niet zo blij mee, en het gesprek eindigde met een snibbige "Good night!".

Daarna was het voor mij wel echt afgelopen, want hoewel verder alles hier prima gaat heb ik het gewoon wel heel moeilijk met de moeder, en hoe zij mij behandeld en met de dingen die ze soms vraagt. Ook werk is soms veel te veel, en hoewel dat wel in het contract staat krijg ik daar niet meer voor betaald. In ieder geval geen prettige situatie, dus die probeer ik nu te veranderen. Heb vanavond een gesprek met de ouders maar ben ook al aan het kijken met het au pair bureau voor nieuwe gast gezinnen, wat tot nu toe helaas niks heeft opgeleverd. On vera...

Ondanks dat het een hoop stress en gedoe geeft rond het gast gezin doe ik nog steeds heel veel leuke dingen hier in Parijs, en zeker in de weekenden ben ik altijd druk en vermaak ik me prima hier :)

Wat ik allemaal precies gedaan heb de afgelopen drie weekenden kan ik me echt niet meer precies herinneren, maar wel dat het te veel is om op te noemen! De afgelopen weken heb ik minstens drie keer sushi gegeten, ben ik elk weekend wel 1x uitgeweest, waarvan 1x naar Chatelet wat echt geen aanrader was haha, bah! Allemaal nogal handtastelijke mannen en niet echt 'mijn soort mensen'... Verder is uitgaan wel echt leuk hier :) Overdag ga ik vaak lunchen, of culturele dingen doen, zo ben ik twee weekenden geleden op vrijdag met Dieuwertje naar het Louvre geweest, echt heeeel moooi!, en op zaterdag naar het Muséum National D'Histoire Naturelle. Dat laatste museum was heel leuk, allemaal opgezette dieren haha, klinkt niet spannend, wel heel mooi! Heb er ook geleerd dat wij Nederlands blijkbaar het uitsterven van de Dodo hebben veroorzaakt, oeeps! Verder heb ik eindelijk de Eifeltoren beklommen, wel per lift helaas, blijkbaar toch de verkeerde genomen. Ook slenteren over de kade van de Seine kan ik van het to-do lijstje schrappen, wat mooi zeg, 's avonds langs het Louvre lopen :) Afgelopen weekend tijdens het uitgaan ook weer wat Nederlanders ontmoet, waar ik bij een van hen ben gaan eten met wat vriendinnetjes op Zondag avond. Confit de canard en een heerlijke taart, goed gedaan Toon! Merci ;)

So far so good dus, kwam er net wel achter dat de worteltjes volledig zijn aangebrand dus daar moet ik even een oplossing voor vinden, en Zoe wil heel graag spelen, dus aan de bak maar weer voor mij! Hoop dat de reisverslagen voor jullie niet te saai zijn, maar schrijf het bijna meer voor mezelf dan voor jullie hihi, anders vergeet ik gewoon alles wat ik doe hier! Hopelijk zie ik sommigen van jullie komend weekend, en anders skype, facebook of sms. Tot snel, hoop dat het goed gaat met jullie allemaal. Mis jullieee!

Heel veel liefs en gros bisous
Sammy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 10607

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: