Une petite mise à jour pour vous - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Une petite mise à jour pour vous - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Une petite mise à jour pour vous

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

27 Mei 2013 | Frankrijk, Parijs

Coucou mes amis,

Comment ca va? Met mij gaat het heel goed! Het vorige reisverslag is alweer een behoorlijke tijd geleden (bijna twee maanden onderhand, sorry!) dus leek het me wel weer eens tijd voor een kleine update.

Ik zal maar bij het begin beginnen. Hoewel ik elk weekend wel druk ben en leuke dingen doe, zijn niet alle weekenden even noemenswaardig. Daarom beginnen we gewoon lekker met het overslaan van een weekend, en gaan we direct door naar het weekend van 12, 13 en 14 April, het weekend dat Joel voor de tweede keer in mijn Parijse tijd op bezoek kwam.

Dat weekend zijn ik en Joel gezellig met Lieve en Dieuwertje naar de film geweest, hebben we door Mont Martre gelopen, rue Rivoli en Jardin de Tuileries aangedaan, zijn we uiteten geweest in de Marais, hebben we gepicknickt en genoten van het heerlijke weer in Jardin de Luxembourg, en heb ik Joel zondag avond weer op de bus gezet. Een vriend rijker en een vriendje armer, want Joel en ik hebben dat weekend samen besloten om te stoppen met onze relatie. Dat was een heel moeilijk en verdrietig moment, en het zal nog wel even duren voordat ik daar volledig overheen ben. Toch ben ik blij met de keuze die we gemaakt hebben, en proberen Joel en ik om vrienden te blijven.

Ondanks dit wat minder vrolijke nieuws heb ik nog steeds een hele fijne tijd in Parijs. Ik kreeg heel veel steun van mijn lieve vriendinnetjes hier, die me opvrolijkten en er ook gewoon voor me waren als ik niet vrolijk was en even wilde praten of uithuilen. Dankjewel! Wat ook heel prettig was, was dat Floor het weekend na Joel op bezoek kwam, wat zorgde voor een heel leuk weekend met genoeg afleiding. Floor en ik zijn heerlijk uit geweest dat weekend, hebben heel erg veel van de stad gezien (soms ietwat tot mijn vermoeidheid haha) hebben geshopt en sushi gegeten, en vooral heel veel foto's gemaakt. Foto's maken is echt iets waar ik een grote hekel aan heb, dan voel ik me zo'n stomme toerist. Maar toch bedankt voor alle foto's Floor, ik ben er achteraf inderdaad toch heel blij mee!

Maar ook aan al deze drukte en leukigheid kwam helaas een eind, zo was ik het weekend daarna echt goed ziek, waardoor ik een heel weekend in mijn bedje heb gelegen. Toegegeven, een beetje rust op zijn tijd is echt wel lekker, en omdat ik het hier in Parijs toch nog moeilijk vind om genoeg rust te nemen is zo'n weekendje ziek zijn wel een goed excuus om eens lekker uit te rusten en niks te doen.

Dat uitrusten was ook echt wel nodig, want ik had nogal wat drukke dagen voor de boeg! De donderdag daarop (voor alle data freaks, dat was donderdag 2 Mei) vertrok ik namelijk naar Nederland voor een aantal daagjes welverdiende vakantie. Ik heb het heerlijk gehad in Nederland, weinig gedaan, veel uitgerust en vooral veel bijgepraat met mijn familie. Door ze allemaal weer te zien en om je heen te hebben realiseer je je toch wel hoe erg je ze gemist hebt! Nederland was dus heel fijn, maar de woensdag avond daarop vertrok ik weer.

Op naar Lyon! Na een busreis van in totaal ongeveer 15 uur, met een stop van een uur in Parijs, kwam ik samen met mijn Canadese vriendinnetje Jacqueline, kortweg Jack, aan in Lyon. Toen kon ons avontuur beginnen, want doordat wij twee arme au pair meisjes zijn, hadden we besloten om geen hotel of hostel te boeken, maar te gaan couchsurfen! Onze eerste host was een kleine maar hele vriendelijke man. Hoewel hij een behoorlijk saai was en totaal niet ons type was hij wel een prima tourgide, en zo heeft hij ons vrijdag in één dag heel Lyon laten zien. Lopend! Lyon is echt een prachtige stad met heel veel sfeer en mooie oude huizen. Ik schaam me bijna om het te zeggen, maar ik voelde me in Lyon misschien wel meer op mijn plek dan in Parijs. Hoewel onze eerste host ons nog mee uit heeft genomen en we met hem uit eten zijn geweest hebben we toch echt geen hechte vriendschap met hem ontwikkeld.

Dat maakte het afscheid wel makkelijker, toen we op zaterdag ochtend naar onze nieuwe, tweede host vertrokken. Deze man was wat jonger en ook echt een stuk leuker! Nadat we een heerlijke salade Lyonnaise met hem hadden klaargemaakt kwamen zijn vrienden langs en hebben we samen met hen de hele dag het muziekfestival 'Les nuits sonores' bezocht. Dat is een jaarlijks festival in Lyon voor elektronische muziek, wat ik blijkbaar echt hele prettige muziek vind! Weer iets ontdekt over mezelf! Die nacht was Jack ook jarig, dus de avond hebben we afgesloten bij onze host, waar we met al zijn vrienden de champagne hebben ontkurkt en 'bon anniversaire' hebben gezonden. Op zondag lekker uitgebrakt en kebab gegeten, en Jack en ik hadden eindelijk tijd om even samen naar een restaurantje te gaan. Al met al echt een top weekend gehad in Lyon, wat er ook voor zorgde dat ik het thuisfront in Nederland wat minder mistte.

Na al deze leuke maar drukke dagen was het wel even wennen om terug te komen in Parijs, waar het gewone leven meteen weer begon. Ik werk drie volle dagen van 10 uur op Dinsdag, Woensdag en Donderdag, en hoewel ik dat in het begin wel ok vond, begint dat nu soms wel saai te worden. De baby, Victor, is heel lief en grappig, maar zo'n dag is lang, en als je dan helemaal geen mensen van je eigen leeftijd ziet (of überhaubt mensen die al kunnen praten) dan zorgt zo'n dag er wel eens voor dat je je behoorlijk eenzaam kunt voelen.

Gelukkig zijn daar dan altijd mijn lieve vriendinnetjes, die van mijn host ouders gewoon mogen langskomen tijdens werktijd! Dan drinken we lekker thee en kletsen we wat, of we nemen de baby mee in draagzak of buggy, en gaan lekker wandelen. Zo ben ik afgelopen week met Lieve en Jack naar Mont Martre geweest, waar we Victor de kerk hebben laten zien. Zo leuk om te zien hoe nieuwsgierig hij alles in zich opneemt!

De afgelopen weekenden verder geen 'grandes choses', maar 'plutôt tranquille'. Dus Mooshead bier drinken met Canadese vriendinnetjes, vergeten te betalen en uiteindelijk een halve marathon rennen uit angst voor boze bartenders, naar Jazz festivals gaan in Saint Germain en dan uiteindelijk gewoon de hele middag op een verwarmd terras zitten met Lieve omdat het pijpenstelen regent, en met een bepaalde Franse jongen naar ouderwetse zwart-wit films gaan.

Overall gaat het hier dus hartstikke goed en heb ik het nog steeds heel erg naar mijn zin. Natuurlijk zijn er momenten dat ik het moeilijk heb of heimwee heb, maar gelukkig is er altijd nog Skype en heb ik hier de liefste vriendinnetjes op aarde! Zeker nu mijn tijd in Parijs op z'n eind aan het komen is, ik ben hier nog maar 7 weken, probeer ik echt nog meer te genieten van mijn leven hier en al het moois wat Parijs te bieden heeft. Als het nou alleen nog even lekker weer zou worden...

Voor nu een hele dikke kus vanuit Parijs, misschien zie ik sommigen van jullie als ik weer naar Nederland kom voor de 'matching' van de universiteit haha, dat zal dan het weekend van 14,15 en 16 Juni zijn. Misschien tot dan, veel liefs

Bisous, Sammy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 10601

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: