Oui, je suis vivant! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Oui, je suis vivant! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Oui, je suis vivant!

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

28 November 2012 | Frankrijk, Parijs

Bonsoir lieve allemaal in NL,

Comment ca va? Met mij gaat het heel erg goed! Ik heb alweer even niks van me laten horen, vandaar de titel haha. Maar ik leef dus nog, en heb eindelijk de tijd èn zin gevonden om voor jullie weer een uur lang achter de computer te kruipen en een reisverslag te typen. Al duurt dit misschien nog wel langer, want ik ga voor mijn gemak en jullie leesplezier even twee weken in één reisverslag doen. Maar ik beloof, ik zal het kort houden!

Ik gal het proberen...

Ook goed voor mij om even weer een reisverslag te schrijven, dan hou ik ook een beetje bij wat ik allemaal gedaan heb. Mijn vorige reisverslag stopte de laatste dag van de herfstvakantie, dus zullen we maar beginnen op niemand's favoriete dag; Maandag. Heftig was vooral het opstaan. Half zeven is best vroeg, zeker als je twee weken non-stop hebt uitgeslapen. Verder niet veel bijzonders, gewoon weer echt even wennen na een vakantie van twee weken. Wat ik me wel herriner is dat ik het echt een zware week vond met de kinderen, ze luisterden minder goed dan voor de vakantie, Zoe dan vooral, en ik had ook echt wat minder energie en was dus wat minder geduldig. Lastig hoor, kinderen! Wat wel leuk is dat ik op school een niveau omhoog ben gegaan, ik zit nu in A2! :) Wat zegt maar echt klas 3 op VWO niveau Frans is, maar dat heb ik toch echt aan mezelf en mijn *toewijding* aan Franse grammatica te wijden. Echt jongens, gewoon leren! Dinsdag verder weer school, en even met een meisje uit mijn klas koffie bij de Starbucks gedronken.

Woensdag was weer een hele dag met Zoë, waar ik me echt niks meer van kan herrineren haha. Zal wel niet heel bijzonder zijn geweest... Donderdag ben ik door mijn nieuwe school schema ineens vrij (overdag dan) dus ben ik samen met Dieuwertje gezellig naar Lafayette geweest, kijken, kijken, niet kopen! Kijken is ook echt genoeg aangezien alles super mooi versierd is in de kerstsfeer, en in elke etalage zingende en dansende ijsberen staan. Die avond in plaats van uitgaan eens een rustig avondje bij Lieve op de kamer gezeten, toetjes etend en Jersey Shore kijkend. Je moet toch wat als je in Parijs woont ;)

Verder vrijdag echt de hele dag niks gedaan, wat heeeerlijk was! Rond 1 uur even mijn bed uitgeweest om naar school te gaan, en er daarna weer net zo snel in terug gekropen! Had eindelijk eens wat sneller internet, dus kon voor het eerst een DWDD terugkijken. Heerlijk zeg, al die mensen op TV die ineens Nederlands praten! Was ook een beetje ziekig, alweer, dus af en toe een dagje rusten in dan ook niet verkeerd.

Zaterdag was echt de beste dag van de week! Heb echt heerlijk uitgeslapen en voelde me na een dag rusten ook veel beter. Rond 1'en ging ik lunchen met een Nederlands meisje, wat ik had ontmoet toen ik Joel's verjaardagscadeau ging uitzoeken. Dat was heel gezellig, dus toen zijn we daarna nog wat door Parijs gaan lopen, en hebben eigenlijk de hele middag lopen kletsen en winkels in en uit gelopen. Die avond zou ik eigenlijk met iemand sushi gaan eten, maar dat ging toch niet door, dus ben ik maar met Robin (zo heet ze) sushi gaan eten! Dat was echt super lekker en niet duur, dus weer een goed adresje in Parijs ontdekt :) Die avond wilden we ook nog uit, dus zijn we eerst even bij Lieve wat wezen drinken, en toen daar in de buurt uit geweest. Kwam nog een Franse jongen tegen waarmee ik als een koffie had gedronken, en met zijn vrienden zijn Robin en ik rond 5 uur naar een club op de Champs-Elysees gegaan. Dat was leuk tot ongeveer half 7. Toen nog steeds geen zin om naar huis te gaan, dus op het appertement van een van die vrienden. Daar om half 8 pasta gemaakt en gegeten, maar toen we om 8 uur met volle buikjes en toch wel moe op de bank zaten, hebben we toch maar besloten om de metro te pakken. Uiteindelijk om half 9 thuis, bizarre ervaring om de vuilnisman gedag te kunnen zeggen!

Die zondag niet lang genoeg geslapen, tot 12 uur ofzo, en daarna even met meisjes van school naar de kerstmarkt op de Champs-Elysees geweest. Dat was leuk, maar had toch nog eigenlijk niet zo'n behoefte aan gluhwein om 2 uur 's middags, wel aan slaap! Die avond om 6 uur moest ik weer oppassen, en daarna heel snel naar bed!

Maandag weer les, die trouwens om de een of andere reden veel te makkelijk is, terwijl dat geloof ik wel ook gewoon A2 niveau is. Even voor de duidelijkheid; Ik heb dus 3x per week les, 2x twee uur en een kwartier, en 1x anderhalf uur. Die anderhalf uur heb ik op maandag, en dat is een speciale les voor 'comprehension écrite et oral'. Verder ging het vorige week echt veel beter met de kinderen, ze waren weer wat meer aan me gewend, en ik voelde me zelf ook beter, dus dan is alles al een stuk makkelijker!

Leuk om ook even met jullie te delen is trouwens dat ik weer wat contact heb met mijn moeder. Zo hebben we de weken na de herfstvakantie wat gemaild, en gekeken of we het fijn zouden vinden om eens te skypen. Kleine stapjes, maar voor mij echt een grote verandering, waar ik me heel goed bij voel! Het is fijn om ook vanuit Parijs dingen van thuis aan te pakken, en niet te lang te blijven hangen die lastig zijn. Niks lost zich vanzelf op, maar als je er niet aan begint gebeurd er helemaal niks, dus ik ga het proberen!

Woensdag heb ik echt een heerlijke dag gehad met Zoe. Dat zeg ik niet vaak, maar het was echt waar! Er was voor de verandering door de moeder niks gepland van tevoren, waardoor ik de hele dag samen met Zoe was. We hebben een grote wandeling gemaakt, een boeket herfstbladeren verzameld, zijn onder de Eifeltoren doorgelopen (eerste keer voor mij!!!) en hebben heerlijk samen warme chocolademelk gedronken. Typisch voor Parijs is iets wat Zoe aan mij vroeg toen we op het gras in het park blaadjes aan het zoeken waren; 'Mogen we hier wel op het gras lopen?' Voor mij en voor jullie waarschijnlijk ook is gras bedoeld om op te lopen, te rennen en te spelen, maar voor Zoe is gras iets decoratiefs, en negen van de tien keer is het ook echt verboden om op het gras te lopen. Wel even anders dan wat ik heb meegemaakt toen ik opgroeide... Verder hebben we nog koekjes gebakken, en toen was het alweer tijd om Henry op te halen en de dagelijkse dingen te doen.

Donderdag was een behoorlijk stressvolle dag, doordat we die avond zouden vertrekken naar Londen, en met twee kleine kinderen is zo'n grote reis echt wel een hoop gedoe! Plus dat die moeder behoorlijk kan stressen, dus dat helpt ook niet mee haha. Na een vlucht met behoorlijk wat turbulentie gelukkig veilig aangekomen in het appartement van vrienden van de familie, wat echt super mooi en groot was. Ik had een eigen kamer met tweepersoons bed, en kon eindelijk eens een bad nemen, dus was helemaal happy!

Vrijdag na een onrustige nacht alweer redelijk vroeg wakker, klaar voor een drukke dag! Ik had de kamer naast de kinderen terwijl de ouders boven sliepen, dus was ik helaas degene die er 's nachts uit moest als Henry moest huilen. Beetje jammer, maar ach, je moet er wat voor over hebben! 'S ochtends hebben we eerst heerlijk ontbeten, waarna we naar het Natural History Museum zijn gegaan. Vooral veel op Henry gelet, dus helaas weinig van meegekregen. Na een uurtje was de concentratie ook wel weg, dus museum maar weer verlaten... Zoe en de moeder hebben toen anderhalf uur zich vermaakt op de schaatsbaan, terwijl ik Henry in de buggy heen en weer mocht rijden, joeppiee! Daarna met de taxi terug naar het appartement met Henry, waar we allebei een siesta hebben gedaan, heeeerlijk! Daarna met de hele familie nog even dooreen prachtig versierde Regent street gelopen, en daarna weer terug naar het appartement. Voor mij was dat eten klaarmaken en eten met de kids, en voor de ouders omkleden, douchen en optutten, en uit met vrienden tot één uur 's nachts. Ik heb een lang bad genomen, en lag stipt om 10 uur in bed, ook leuk...

Zaterdag na een redelijke nacht weer op tijd op, kindjes klaarmaken en laten ontbijten, en toen de ouders wakker waren snel zelf even gedoucht en klaargemaakt. Het plan was om even door Portobello road te lopen, en daarna naar vrienden van hen te gaan. Vrienden gingen uiteindelijk niet door, maar ik kreeg wel 3 kwartier de tijd om zelf even rond te lopen. Portobello road is echt een hele leuke straat met bontgekleurde huizen en super veel tweedehands en vintage winkeltjes en kraampjes. Uiteindelijk een vest gekocht, maar 3 kwartier is helaas echt te kort om lekker rond te struinen. Het feit dat het regende hielp ook niet erg mee... Daarna met de kids naar het appartement om te lunchen en siesta te doen. Zoe weigert helaas een dutje te doen, dus dat zat er zaterdag voor mij ook niet in. Na de siesta van Henry weer opgepikt door een taxi, de kids afgedropt bij vrienden van de familie waar de ouders al waren, en zelf tot aan bleurbird square? in de taxi blijven zitten. Vanaf daar een uurtje door een grote winkelstraat gewandeld, maar ben helaas de straat vergeten. Na een uurtje veel te dure winkels in te hebben gelopen was ik het wel weer zat, nog even langs die vrienden geweest en daarna weer op naar het appartement. Waar ik dus echt het halve weekend heb doorgebracht haha.

Zondag ben ik voor het eerst naar Harrods geweest, wat een beleving! Heb echt maar een heel klein stukje van de winkel gezien, maar wow... Het is echt belachelijk groot, en je kan er echt alles kopen wat je kan verzinnen. Zo zijn er 28 restaurants, en kan je poedel tegelijkertijd getrimt worden. Best awesome! Na Harrods nog naar twee verschillende vrienden van de familie geweest, een stel met twee hele lieve pasgeboren baby's, en het stel waarmee we naar Jamaica gaan. Die hebben namelijk ook een huis in Londen. Een super mooi, groot en luxe huis haha. Ik kom wel echt op plekken waar ik normaal nooit zou komen, dat is wel echt het leuke aan au pair zijn! Na een goede vlucht terug met de moeder en de kids met de taxi eindelijk aangekomen voor de deur van mijn appartement, wat denk je!? Sleutels vergeten in Londen... gelukkig bleef de vader nog een dag langer, dus die heeft ze maandag voor me meegenomen. Hihi, zondag dus nog maar een nachtje bij de familie geweest, zo word de slaapbank bij hen ook eens gebruikt!

Verder gaat met mij alles goed, een verslagje van deze week krijgen jullie waarschijnlijk de dinsdag of woensdag van volgende week, dus to be continued... Wat ik wel kan verklappen is dat ik dit weekend niet verblijf in Parijs, niet in Londen, nog niet op Jamaica, maar in de metropool Houten, en dat ik daar ontzettend veel zin in heb! Zaterdag het jaarlijkse kerstdiner, en verder veel te weinig tijd om alle lieve vriendinnetjes, familie en vriendje weer te zien. Donderdag avond neem ik een bus, en ik kan niet wachten om weer in NL te zijn!

Hopelijk tot snel,

heel veel liefs vanuit Parijs!
Sammy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 10599

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: