La fin? Ou pas? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu La fin? Ou pas? - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

La fin? Ou pas?

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

27 Februari 2013 | Frankrijk, Parijs

Salut tout le monde!

Vandaag maar weer even een update vanuit het koude maar gelukkig niet meer besneeuwde Parijs. Zoals de spannende, catchy titel al weergeeft is er een grote verandering aan de gang...

Zoals ik in het vorige reisverslag al schreef ging het lang niet altijd goed met mijn gastgezin hier, en ik was twee weken terug nog erg aan het twijfelen of ik dan een ander gastgezin wilde zoeken, of dat ik dingen nog wilde proberen uit te werken met mijn huidige gastgezin. Op dit moment heb ik mijn beslissing genomen, en dat is dat ik weg ga bij mijn huidige gastgezin, en ga proberen een nieuw gastgezin te vinden, hopelijk hier in Parijs! Het besluit was heel moeilijk, maar toen ik twee weken terug een weekend thuis was wilde ik gewoon echt niet meer terug naar Parijs en weer aan het werk bij de familie, dus dat zei voor mij genoeg. Ik heb nog datzelfde weekend een mailtje naar de familie gestuurd om te zeggen dat ik ging stoppen, en dat ik nog twee weken zou blijven. De woensdag van mijn vorige reisverslag hebben we 's avonds nog wel een 'goed gesprek' gehad, maar dat was totaal niet wat ik ervan verwachtte en ik voelde me daarna alleen nog maar veel rottiger, dus daarna was het wel echt klaar voor mij.

Het feit dat ik de beslissing eindelijk had genomen was fijn, en ik voelde me vorige week dan ook alsof er een last van mijn schouders was gevallen. Natuurlijk was het heel dubbel en ook heel verdrietig om te besluiten om weg te gaan, want ik heb echt een hele goede band met de kinderen onderhand, en ik zou ze het liefst gewoon met me meenemen! Dat kan helaas niet, dus ben ik de afgelopen twee weken al een beetje afscheid aan het nemen, en afgelopen maandag hebben we de kinderen verteld dat ik er na de vakantie niet meer zal zijn. Zoe vind het wel echt heel jammer, maar Henry snapt er nog weinig van. Al reageerde hij wel toen ik zij dat ik hem nooit meer zou zien, met 'Neeee, niet nooit!' Snik snik hihi, ik ga mijn kindjes echt missen!!!

Maarja, zo'n grote beslissing is gelukkig niet alleen een einde, maar zeker ook een nieuw begin! Ben heel hard op zoek naar een nieuw gastgezin, via mijn au pair bureau maar ook via internet, au pair krantjes, en via al mijn contacten in Parijs. Afgelopen zondag heb ik een gesprek gehad met een gezin wat heel vriendelijk was en waar ik me echt thuis voel, alleen hebben ze hele kleine kinderen, twee jongetjes waarvan de jongste 7 maanden oud is, en de ander 2 jaar. Dus dat is wel echt even wat anders, en ik zit er nog over te twijfelen of dat nou echt iets voor mij is. Maar on verra, vrijdag ga ik daar een dagje 'proef babysitten', om een beetje een beter idee te krijgen van hoe dat werkt allemaal met zo'n baby. En hopelijk heb ik daarna wat meer duidelijk, en kan ik ook daarover weer een besluit nemen. Wel heel leuk ik dat ik bij die familie een eigen appartementje zou hebben van 18 m2, dus dat vind ik wel een grote plus haha!

Verder gaat alles hier goed, lekker druk want ondanks alle veranderingen gaat het dagelijkse leven ook nog gewoon door! Ik ga naar school, spreek af met vriendinnen, werk nog gewoon elke ochtend en middag met de kinderen, en af en toe heb ik nog wat tijd om leuke dingen te doen.

Zoals afgelopen weekend bijvoorbeeld;
Donderdag avond lekker samen met Lieve uitgeweest, wat onderhand bijna een traditie begint te worden :) De tequila foto's hebben jullie misschien wel gezien, dat zorgde in ieder geval voor een zeer geslaagde avond. De details hou ik voor mezelf, maar we hebben genoten van een gratis fles heerlijke champagne, en 's ochtends kwamen we fris en fruitig om 10 uur 's ochtends de metro weer in. Maar wat daartussen allemaal gebeurde? ... Vrijdag de hele dag in bed gelegen, door alle stress en drukte was ik echte te moe om zelfs maar mijn bed uit te komen, dus die avond pasta zonder saus gegeten en vroeg naar bed gegaan. En oohja, heel seizoen 2 van House gekeken, ik heb echt een nieuwe verslaving! Zaterdag samen met Lieve een heel cultureel dagje gehad, want overdag zijn we naar l'institut du monde arabe geweest, en 's avonds naar een jazz cafe. Het museum was heel mooi, maar vooral de tentoonstelling over de sprookjes uit duizend en één nacht was echt een aanrader! Om nog even gebruik te maken van mijn kamer hebben we daar samen met Dieuwertje lekker gekookt, en ondanks dat bijna alles ongaar was, toch prima gegeten! De kip was heerlijk (: 'S avonds dus nog naar een jazz cafe geweest. Voor mij totaal nieuw maar beviel goed, dus dat wil ik zeker nog eens doen! Was nog steeds wel moe, dus rond 12'en maar naar huis gegaan. Zondag heerlijk uitgeslapen en daarna op z'n Frans wezen lunchen in Le Marais met een warme maaltijd, cheeseburger met frites haha! Na de lunch nog even een bezoekje gebracht aan het centre pompidou, echt een plek waar ik uren kan ronddwalen. Toch leuk om te ontdekken dat niet alle kennis van Kunst Algemeen verloren is gegaan! Zondag avond dus dat gesprek met het mogelijke nieuwe gastgezin gehad, en daarna lekker mijn bed ingerolt, de wekker stond weer vroeg maandag!

Hoewel het heel druk is nu heb ik het dus nog steeds heel erg naar mijn zin hier, ik kan wel echt zeggen dat mijn verliefdheid op Parijs langzaam overgaat naar echt liefde haha. Soms loop je ineens door een mooi straatje en moet je gewoon even stilstaan en zuchten, ooooh Paris, je t'aime! Hoop dus zeker dat ik terug kan komen, maar hopelijk kan ik de komende twee weken nog even lekker in ons kikkerlandje doorbrengen, want ik blijf natuurlijk een echte Nederlander! Heel veel zin om lekker thuis uit te rusten en iedereen weer te zien, dus hopelijk to snel allemaal, à bientot!

Bisous,
Sammy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 10596

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: