L'hiver a Paris et aux Pays-Bas - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu L'hiver a Paris et aux Pays-Bas - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

L'hiver a Paris et aux Pays-Bas

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

20 Januari 2013 | Frankrijk, Parijs

Hallo lieve allemaal!

Hoop dat jullie er niet van schrikken, maar hier is weer eens een reisverslagje. Intussen is de laatste alweer een maand geleden, maar ben als altijd druk geweest, en had eerlijk gezegt soms ook echt geen tijd om een verhaaltje te typen...

In de weken voor de vakantie had ik geen zin om een reisverslag te typen, en dat kwam doordat ik me nogal rot voelde. Het weekend voor de kerstvakantie zou ik met het gezin mee naar Geneve gaan, wat ik jullie geloof ik nog wel heb verteld. De avond van het vorige reisverslag, woensdag 12 december, werden de plannen ineens volledig gewijzigd. De moeder vertelde me dat ze het zielig vond om de kinderen voor een weekend heen en weer naar Geneve te 'slepen', iets waar ik wel in kon komen. Waar ik niet in kon komen was wat ze als oplossing voorstelde. 'Kan jij dit weekend niet gewoon voor de kinderen zorgen?' Daarmee bedoelde ze dus dat ik na al een volle week werk, ook het hele weekend in hun huis zou zijn, en 24 uur per dag alleen voor de kinderen zou zorgen. Naast dat dat niet mijn favoriete weekbesteding is, voel ik me daar ook echt niet comfortabel bij, dat is wel echt een hele grote verantwoordelijkheid met twee kindjes van 2 en 4! Op mijn mening werd helaas niet goed gereageerd, wat resulteerde ik een heel lastig gesprek met de vader. Ik zal niet alles in detail vertellen, maar toen ik die avond naar huis ging voelde ik me totaal niet gehoord en heel erg onder druk gezet. Uiteindelijk heb ik wel volgehouden dat ik me er echt niet prettig bij voelde, en heeft de moeder gelukkig besloten dat zij dan ook thuis zou blijven. Dat weekend heb ik haar nog wel veel geholpen, maar ik vond dit wel een redelijke oplossing. Jammer alleen dat daardoor voor mij de band met mijn gastgezin wel is aangetast, en die was al niet heel sterk...

Verder de week voor de kerstvakantie wel een prima week gehad, heel druk met genieten van Parijs en kerst cadeautjes kopen! Zaterdag de 22ste was het zover, in alle vroegte pakte ik met een volgeladen koffer de bus, op naar huis! De twee weken in Nederland waren een hele drukke, maar gezellige en fijne tijd! Heerlijk om weer thuis te zijn en helemaal niks te moeten. Gezellig afspreken met vriendinnetjes, kerst dineren, nieuwjaar vieren, luieren, familie weer zien, reisjes maken en nog veel meer. Je gaat Nederland echt weer meer waarderen als je zolang weg bent geweest! Hoewel het een heerlijke tijd was, had ik zaterdag 5 Januari wel weer echt zin om naar huis te gaan, terug naar Parijs :) Eenmaal aangekomen was het laatste opstakel om de minstens 1000 kilo wegende koffer de zeven wenteltrappen op te tillen. Met behulp van een lief vriendinnetje is dat gelukkig goed gekomen, en daarna nog lekker gegeten en die nacht vroeg naar bed.

De eerste week terug in Parijs was wel echt weer even wennen. De routine je weer even eigen maken, en ik had het er toch wel moeilijk mee om iedereen weer te moeten missen. Twee weken is lang, en ik was het ondertussen helemaal gewend om iedereen de hele tijd om me heen te hebben. Dat is toch anders hier, dus was behoorlijk aanpassen weer. Het eerste weekend terug in Parijs was helaas ook niet wat ik ervan had verwacht, ik heb het hele weekend ziek in bed gelegen. Niet bevoordelijk voor de heimwee, wat is dat rottig zeg!

Maar zoals altijd ging ook dat over, en nu ik ondertussen alweer twee weken in Parijs ben voel ik me hier weer helemaal goed en gelukkig! Sinds deze week sneeuwt het ook hier in Parijs, waardoor ik met een gelukzalige glimlach door de straten loop. Sneeuw is prachtig, en zeker in Parijs! De afgelopen week heb ik ook lekker veel afgesproken met alle vriendinnetjes hier, thee drinken met lekkers en gezellig bijkletsen. Vrijdag avond na het werken nog naar een leuk Frans barretje geweest, en daarna even mac'en. Zaterdag met Dimphy naar de Sacre Coeur geweest, altijd mooi maar echt prachtig met sneeuw! Wel koud, dus lekker opgewarmt met een warme chocolademelk. Daarna even werken en toen op naar Robin. Heerlijk sushi gegeten en belachelijk veel bijgeklets, en daarna nog even uit. Top dag dus! Vandaag lekker uitgeslapen, waarna ik er helaas wel achter kwam dat mijn telefoon echt is overleden. Het scherm is kapot en blijft zwart, dus ben niet bereikbaar via mobiel tot ik weer even een tijdelijk toestel heb gevonden. Als iemand nog een oude blackberry overheeft? Zou super zijn! Nog wel even gezocht naar een telefoonwinkel in La Defense, maar dat mocht niet baten en dus uiteindelijk in de ZARA beland. De sale, SOLDES, is hier echt fantastisch, dus heel moeilijk te weerstaan haha. Net even lekker pasta gemaakt, en dan is het weekend alweer bijna afgelopen...

Ben nu dus eindelijk weer helemaal geland in Parijs, en wil nooit meer weg! Helaas blijkt het door het benodigde niveau Frans echt onmogelijk om hier volgend jaar te gaan studeren, dus voorlopig is het plan om in ieder geval voor een jaar terug naar Nederland te komen. Maar jullie kennen mij, plannen veranderen voortdurend, dus ik hou jullie op de hoogte!

Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, en dat jullie nog eens langskomen in Parijs?

Heel veel liefss en bisous!

  • 12 Februari 2013 - 09:52

    Anne:

    Ik mis het om gezellig bij te kletsen!
    Gelukkig blijf ik door je ellenlange reisverslagen op de hoogte.
    Leuk!
    Kus, Annie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 10594

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: