Je suis revenue à Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Je suis revenue à Paris! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Je suis revenue à Paris!

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

03 April 2013 | Frankrijk, Parijs

Coucou,

Hier dan eindelijk maar weer eens een nieuw reisverslagje! Ik zal maar beginnen te zeggen dat het heel goed met mij gaat, en dat ik, zoals de titel al verklapt, terug ben in Parijs!

In mijn vorige reisverslag vertelde ik over mijn ontmoeting met een 'mogelijk' nieuw gastgezin. De familie was heel aardig, alleen maakte ik me nog een beetje zorgen over de leeftijd van de kinderen omdat die heel jong waren. Om een lang verhaal kort te maken heb ik toch besloten om de nieuwe au pair van dit gezin te worden. Bij de ouders voelde ik me meteen al op mijn gemak, en na het dagje 'proef babysitten' wist ik zeker dat dit een een goede keuze was.

Wel wilde ik heel graag eerst even terug naar Nederland voor twee weekjes, om uit te kunnen rusten van alle stress en veranderingen en natuurlijk ook gewoon om alle vriendinnetjes, familie en mijn lieve vriendje weer te zien! Het was echt heel erg fijn om in Nederland te zijn, ik heb ervan genoten! Toch ging het na een week alweer kriebelen, en ik wist ik dat ik een goed besluit had genomen om een nieuw gezin in Parijs te zoeken.

En daar zit ik nu dus, terug in Parijs. Het gezin waar ik nu voor werk bestaat uit papa, mama, Etienne en Victor. Etienne is twee jaar oud en gaat 4 dagen per week naar de crèche, en Victor is een hele lieve baby van nu 8 maanden. Mijn taak is om op dinsdag, woensdag en donderdag de hele dag bij Victor te zijn en voor Victor te zorgen. Verder haal ik op mijn werkdagen Etienne rond 5'en op van de crèche, geef ik hem zijn bad en maak ik zijn eten klaar. Hoewel ik zelf eerst zei helemaal niet van baby's te houden, is mijn kijk daarop wel echt veranderd! Victor is een hele lieve rustige baby, die veel lacht en weinig huilt. Top dus!

Ik ben hier nu pas 2,5 week maar voel me al helemaal op mijn gemak. Mijn 'appartementje' van 18m2 is echt heel fijn, al ben ik samen met de ouders wel nog steeds bezig om het een beetje in te richten. Wat ook heel leuk is, want zo kan ik zelf ook bijdragen aan de inrichting! Verder is er voor mijn gevoel eigenlijk weinig veranderd. Vanaf deze week ga ik weer gewoon naar school, en sinds ik terug ben heb ik nog steeds geen moment gehad om me te vervelen.

Gezellig afspreken met vriendinnetjes, uitgaan, koken in het huis van de familiee (wat een luxe!), uitstapjes naar de IKEA, dagjes chillen in het park, lekker sushi eten, shoppen en genieten van het steeds iets betere weer zijn mijn 'standaard' weekend bezigheden. Best ok dus! En niet te vergeten, ik was jarig! Nu officieel 19 jaar oud, maar moet zeggen dat ik mijn verjaardag niet heel interessant vond hoor. Mijn verjaardag was op een woensdag, dus ik moest gewoon de hele dag werken. Victor moest die dag voor twee onderzoekjes naar het ziekenhuis, dus heb samen met de moeder de hele dag in het ziekenhuis doorgebracht. Maar dankje lieve cadeautjes, brieven en berichten voelde ik me toch nog heel jarig. Dankjewel daarvoor!

Nu tijd om weer aan het werk te gaan, Victor moet ook eten. Plus dat de zon hier ineens schijnt, dus misschien met Vic in de draagzak wel even lekker naar buiten! Wel jammer dat iedereen me aanziet voor een tienermoeder haha...

A bientot et bisous!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 381
Totaal aantal bezoekers 10592

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: