Mon vacance d'automne - Partie 2 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Mon vacance d'automne - Partie 2 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Mon vacance d'automne - Partie 2

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

19 November 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo lieve allemaal!

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat, met mij iig wel! Dit keer is het reisverslag nog netjes op tijd haha, precies een week na de vorige. Beetje jammer alleen dat dit reisverslag dus nog wel gaat over de tweede week van mijn herfstvakantie, want die is helaas alweer een week voorbij. Maar ach, jullie snappen heus wel dat het Parijse leven nou eenmaal druk is, en dat er leukere dingen zijn dan op je kamer een reisverslag te schrijven voor de vrienden en familie thuis ;) No worries, het is echt leuk om te doen, moet er alleen even te tijd voor vinden!

Maandag heb ik een heel rustig dagje gedaan, om even bij te komen van het drukke weekend. Heb 's avonds wel afgesproken met Sarah, die gezellig bij mij kwam eten. Daarna zijn we nog naar de film geweest, Bachelorette. Geen goede film helaas, maar was leuk om daar samen om te lachen :)

Dinsdag ben ik, alweer met Sarah, naar La Defense gegaan, een heel groot winkelcentrum wat nèt een stukje buiten Parijs ligt. Het is voor toeristen echt geen aanrader want het is gewoon heel groot en modern, en heeft alle standaard winkels. Voor mij was het daarentegen echt super praktisch, want ik wilde niet urenlang slenteren, ik ging shoppen met een missie! Joel was zaterdag jarig geweest, en daarom wilde ik als cadeau eens een mooi horloge voor hem kopen. Dat is gelukt, ben er alleen wel achtergekomen dat horloges toch allemaal iets duurder waren dan ik had gedacht, en dat de echt hele mooie exemplaren van Fossil ofzo soms wel 3000 euro kosten, wat op dit moment nog een beetje boven budget is. Komt nog wel hoor, Joel!

Woensdag heb ik een grote schoonmaak dag ingelast, om mijn hele huis (van 9 vierkante meter) van top tot teen schoon te maken. Had een ook beetje een moeizaam begin van de dag, dus dan is het soms echt lekker om gewoon 6 uur lang geconcentreerd je kamer schoon te maken. Voelde me daarna weer helemaal goed, en had een blinkend schone kamer! Die avond kwam Lieve nog gezellig bij mij koken en eten, wat heel leuk en lekker was! We hadden zo'n gebraden kip gekocht op de markt hier, en dat is echt super lekker!

Donderdag ben ik 's ochtends eerst wezen lunchen met een Braziliaans meisje uit mijn klas, Veronica. Dat was echt heel gezellig! Vind het altijd leuk om te zien dat je met sommige mensen gewoon echt een klik hebt, terwijl je dat soms niet had gedacht. Gewoon een kwestie van uitproberen, en heb nu echt al behoorlijk wat leuke vriendinnetjes gevonden! Donderdag was ook de dag dat Joel zou komen, dus daar keek ik echt de hele dag naar uit. Na het lunchen met Ryan, ook een meisje van school, naar mijn school toegeweest om te kijken of het nu wel mogelijk was om te wisselen van niveau, omdat dat voor de vakantie nog niet kon. Nu wel gelukkig, en om dat te vieren zijn we nog even een starbucks gaan halen :) En meteen nieuwe boeken gekocht, dus was er helemaal klaar voor! Voor Joel kwam nog even met haar wat boodschapjes gekocht, en toen lekker op mijn kamer warme chocolademelk gedronken en pepernoten gegeten in afwachting van bericht van Joel's aankomst. Dat ging nog een beetje moeilijk, maar om kwart voor 8 zag ik hem gelukkig zitten in de lounge van een nabijgelegen hotel. Zo leuk! We hebben lekker gegeten, maar net voordat we wilden gaan slapen kwam Joel erachter dat hij zijn telefoon niet meer had! Die had hij liggen in het hotel, omdat hij natuurlijk zo blij was om mij te zien had hij niet helemaal meer goed opgelet. Toen het hotel meteen gebeld, maar die zeiden dat ze niks gevonden hadden, dus een beetje jammer om zo de eerste dag te beginnen...

Vrijdag ochtend gelukkig 3 gemiste oproepen van het hotel, dus na even gebeld te hebben bleek dat ze zijn telefoon echt gevonden hadden, en die zijn we toen meteen gaan halen! Wel eerst even een klein uitstapje langs Arc de Triomphe en Eifel toren gemaakt, die moet je toch gezien hebben! Daarna hebben we een flinke wandeling gemaakt, vanaf de Arc de Triomphe zijn we daar de Champs Elysees gelopen, langs Place de la Concorde door Jardin de Tuileries, en dan langs het Louvre door rue Rivoli naar le Marais. Dat was echt een hele leuke wandeling, lekker veel foto's overal van gemaakt en touristje gespeeld. Jardin de Tuileries was ook voor mij een ontdekking want ik was daar nog nooit geweest, maar het is echt heel leuk! Overal staan stoeltjes, dus je kan lekker een warme crêpe eten en uitkijken over de grote fontein. Na al dat lopen waren we behoorlijk moe, en hebben we besloten om naar Centre Pompidou te gaan, te genieten van het uitzicht vanaf de hoogste verdieping, en te genieten van alle moderne kunst. Dat laatste was meer mijn ding haha, al konden de impressionistische foto's Joel wel bekoren, he? ;) Daarna lekker boodschapjes gedaan en in mijn kamer samen gezellig gekookt. Wel een beetje gehaast, want voor de avond stond Skyfall nog op het programma, wat echt een topfilm was! Daarna om 1 uur pas slapen na een lange en vermoeiende dag haha.

Zaterdag niet zo vroeg op, en heerlijke verse croissantjes en Jus de Orange als ontbijt :) La vie est belle! De dag begonnen bij de Notre Dama op île de la cité, en daarna nog lekker langs de Seine gelopen tot aan de Pont des Arts, waar we zoals alle verliefde stelletjes die daar langslopen een hangslotje aan de brug hebben gehangen met onze namen erop. Heel cheesy, maar wel heel leuk! Om weer even uit te rusten hebben we daarna lekker thee gedronken en zoete hapjes gegeten in de moskee van Parijs, een van mijn favoriete plekjes hier. Je voelt je echt even helemaal in Oosterse sferen, en het is gewoon heel gezellig en de thee en de hapjes zijn heerlijk! Zaterdag avond zijn we nog uiteten geweest in Le Marais, wat heel romantisch was, maar voor Joel helaas niet zo heel lekker haha. Als hij had geweten dat boudin noir een bloedworst was had hij het denk ik niet besteld... Maar was gelukkig nog wel een heel leuk etentje!

Zondag ochtend moesten we alweer een beetje om tijd op om te zorgen dat Joel om 11 uur zijn megabus haalde bij Porte Maillot, waar we nog veel te vroeg aankwamen haha, maar de bus heeft hij dus makkelijk gehaald. De megabus ging trouwens allemaal goed, en kost nog geen 14 euro voor heen en terug, dus voor alle mensen die nog langs willen komen is het echt een aanrader! Zondag middag heb ik met Sarah en Hanan nog even koffie gedronken en iets lekker gegeten bij de Starbucks bij Opera, en daarna nog even door Le Marais gewandeld. Toen was het helaas alweer tijd om te gaan, babysitten op zondag middag en avond is niet mijn favoriete bezigheid ;) Was wel heel leuk om de kids weer te zien, die zaten blijkbaar echt de hele dag al op mijn te wachten, echt heel lief!

Heb echt een heerlijke vakantie gehad in Parijs, met genoeg tijd om leuke dingen te doen, maar ook genoeg tijd om heerlijk te relaxen en af en toe ook even stil te staan bij mijn leven in deze grote stad. Dat is ook echt wel nodig, want het leven hier is behalve heel leuk ook heel stressvol en je word er heel snel door meegesleept. Goed dus oim af en toe niks te doen en gewoon een beetje te chillen, wat met een bakje pepernoten en een leuke serie ook geheel niet onprettig is!

Verder gaat alles goed met mij, maar daar zal ik in mijn volgende verslag wat uitgebreider over vertellen, want moet nu alweer gaan haha. Tot snel, en hoop dat volgend reisverslag snel kan volgen. Ik mis jullie in Nederland allemaal, maar ben nog veel blijer om hier te zijn en dit mee te maken, dus komt allemaal goed :)

Heel veel liefs vanuit Parijs,
Bisous!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 10593

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: