Mon vancance d'automne - Partie 1 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Mon vancance d'automne - Partie 1 - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Mon vancance d'automne - Partie 1

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

12 November 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo lieve allemaal!

Het is alweer ruim twee weken geleden dat ik mijn vorige reisverslag schreef, en ik heb zeker niet stilgezeten. Mijn vakantie is wat anders gegaan dan ik had gepland, en ook anders dan ik jullie had verteld. Maar geen zorgen, naar mijn mening wel beter! Het is daardoor wel een volle en drukke vakantie geweest, dus zal ik het voor mijn èn jullie bestwil maar even verspreiden over twee reisverslagen, die ik hopelijk allebei deze week af kan maken haha.

Ici, partie 1:

Jullie in Nederland zullen waarschijnlijk gedacht hebben dat ik wel wat vaker een update zou plaatsen, want ik zat toch ergens vlakbij Gènève weg te rotten in het huis van Opa en Oma? Haha, nou mooi niet dus! Ik ben lekker de hele vakantie hier geweest, in mijn eigen kleine huisje in Parijs :)

De vakantie begon gewoon zoals gepland, met mijn vader die het eerste weekend kwam, en daarna moest ik de eerste drie dagen van de week werken omdat Zoe geen school had. Dat waren opzich prima dagen. Maandag waren we naar een vriendinnetje van haar geweest tot de lunch, en daarna hebben we samen veel gespeeld. We lezen vaak boekjes, tekenen wat af, bouwen blokken torens, kleien jurkjes voor Assepoester of Zoë speelt een toneelstukje voor me. Dinsdag waren we naar een ander vriendinnetje geweest, en 's middags kwam Zoë's beste vriendin Stella bij ons spelen. Twee kleine meisjes thuis is behoorlijk druk, dus waren we lekker naar het park gegaan. En als je denkt, huh? We waren naar een vriendinnetje van Zoë gegaan? Ja dat klopt, ik moet dus mee naar de vriendinnetjes en daar ook blijven *zucht* omdat Zoë niet alleen bij een vriendinnetje durft achter te blijven... Ik hoop dat ik dat binnenkort toch wel kan gaan proberen, want het is niet mijn favoriete dagbesteding. Woensdag waren we gaan lunchen bij nog weer een ander vriendinnetje van Zoë. Dat was gelukkig voor mij ook leuk, omdat de au pair van dat meisje heel aardig is, en wij dus lekker hebben kunnen kletsen en ervaringen uitwisselen terwijl de meisjes samen lief aan het spelen waren.

Klinkt allemaal heel goed, en dat was het in principe ook. Probleem is alleen dat ik me toen zelf helemaal niet goed voelde. Zoals jullie weten heb ik afgelopen jaar nogal een moeilijk jaar gehad, en dat gaat helaas niet zomaar weg. Ook niet als je in Parijs zit. Daar had ik die dagen wel echt heel erg last van, en ik wilde daarom eigenlijk niet mee naar Gènève, omdat ik dan de hele dag alleen met de familie zou zijn, en al mijn lieve vriendinnetjes in Parijs niet bij me zou hebben voor steun of om leuke dingen mee te doen. Na heel veel gepraat te hebben met Marieke, dankje!, en er nog eens rustig overnagedacht te hebben, heb ik toen toch besloten om te vragen of het ok was als ik in Parijs zou blijven. Dat was gelukkig ok, ook omdat de moeder gelukkig ook zag dat ik het zwaar had, en dat een beetje tijd voor mezelf echt heel goed zou zijn. En daar heb ik dan ook heel erg van genoten, en dat is ook echt heel goed geweest voor me!

Zo ben ik donderdag heerlijk wezen lunchen met Lieve, crêpes, mmm... Daarna wezen winkelen, ik ben nu helemaal voorbereid op het kerstdiner en heb ook alvast een jurkje voor Nieuwjaar hihi. Verder ook nog een heel leuk Vintage winkeltje ontdekt, dus top dag! Daarna waren we moe, en hebben we op Lieve's kamertje lekker series gekeken en pizza uit de magnetron gegeten. Best te doen, al is de pizza stand op de magnetron echt niet half zo effectief als een echte oven ;) Daarna kwamen Maartje en Dieuwertje ons joinen, en zijn we nog even uitgeweest.

Vrijdag even met Lieve en een meisje van haar school wat rond gelopen in Le Marais op zoek naar een starbucks. 'Hij moet hier ergens zitten'. Uiteindelijk gevonden en daar heerlijk lang gezeten en veel gekletst, EN FRANCAIS! hihi, ben er echt trots op, want ik kan dus al wel hele basic gesprekken in het frans voeren. Nog niet met echt Franse mensen, maar ach, dat komt wel :) En toen 's avonds nog even lekker met Dieuwertje hier gekookt en gegeten, wat heel gezellig was!

Zaterdag was Joel jarig, eindelijk 20 whoeehoee! Dus daar ben ik vroeg voor opgestaan om met hem te skypen, en daarna nog heerlijk tot half 1 ofzo uitgeslapen. Verder overdag nog geluncht met Ryan, een duits meisje van school, en 's avonds kwamen Lieve en Dieuwertje even een drankje bij mij doen. Toen met Dieuwertje nog uitgeweest bij rue Mouffetard, wat leuk was maar we niet heel lang hebben volgehouden. Allemaal een beetje ziekig, was ik gelukkig wel al om 4 uur weer thuis in mijn bedje.

Zondag heb ik, weer met Lieve en Dieuwertje haha, heerlijk gekookt in de sta caravan van Dieuwertje. Het idee was een èchte Jamie, maar door beperkt budget en beperkte middelen bleef de smaak helaas een beetje achter, wat niks zegt over de gezelligheid. Leuk was het zeker!

Nou, voor zover dan het eerste deel van mijn reisverslag over de herfstvakantie, ik denk dat jullie hier wel even zoet mee zijn, en ik ga proberen om morgen of woensdag het tweede deel af te maken. Ik hoop dat het goed gaat met jullie allemaal in NL, ik heb heel veel zin om de 29ste naar huis te komen, maar genieten ook echt van mijn leven als parisienne hier in Parijs. Ik ken de stad beter, heb echte vriendinnen hier, spreek de taal beter en voel me hier echt al op mijn plek.

À bientôt!

Bisous,

Sammy

  • 13 November 2012 - 12:08

    Yael Schalke:

    Salut Sammy, ik had net pas door dat je, behalve het ene verslag wat ik vorige keer had gelezen,ook vele vorige verslagen kon lezen!! Echt heel erg leuk om zo te lezen hoe het met je is gegaan vanaf dag een in Parijs. Je hebt ook echt een leuke manier van schrijven, het zou mij niet verbazen als je daar in je latere leven iets meer mee gaat doen. Je weet de dingen echt zo te beschrijven dat ik ze heel levendig voor me kan zien, met humor waardoor het plezierig is om te lezen. Met een lach en een traan ook, want ik lees ook tussen de regels door dat je het af en toe niet gemakkelijk hebt gehad. Fijn dat je steun hebt aan Marieke! En als ik het goed heb begrepen is Joel al bij je langs geweest (nog gefeliciteerd!!) en zag ik langs komen dat Anne bij je langs komt, dus zo te horen heb je aan gezelligheid geen gebrek. En ook aan nieuwe contacten ontbreekt het je niet, fijn voor je!! Heb je het zo druk dat je daardoor niet op mijn mail hebt gereageerd? Of was daar een andere reden voor? Ik weet niet of iedereen kan lezen wat ik nu schrijf, maar het lijkt mij misschien fijner om verder via de mail te schrijven....? Ik vind het fijn om wat van jou terug te horen. Voor nu alvast een dikke kus van je moeder en ik hoop tot gauw!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 468
Totaal aantal bezoekers 10608

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: