La vie d'une parisienne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu La vie d'une parisienne - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

La vie d'une parisienne

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

28 Oktober 2012 | Frankrijk, Parijs

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden, maar ik ben zoals weer lekker druk geweest, en heb het hier nog steeds heel erg naar mijn zin!

Vorige week Woensdag ben ik met Zoe en haar beste vriendin Stella naar het aquarium geweest, wat wel leuk was maar vooral wel vermoeiend haha. Verder moest ik donderdag gewoon werken, en ben ik die avond samen met Dieuwertje op stap geweest. Dat was echt heel erg leuk! Nog een jongen ontmoet die me 'The real Paris' zou laten zien, dus toen heb ik maar m'n nummer gegeven.

Die vrijdag lekker uitgeslapen want ik hoef op vrijdag nooit te werken, jeej :) Daarna met ik met Dieuwertje en Nichelle lekker Mexicaans wezen lunchen, bij een tentje wat een beetje lijkt op de Julia's bij ons in NL. Heel lekker en niet te duur, dus top! Verder heb ik de hele middag met Dieuwertje thee gedronken op een verwarmd terras, en rond 6'en zijn we naar Ted geweest. Die wilde zij graag zien, en ik vond het zo'n geweldige film dat ik er best nog een keer naar toe wilde. Die avond kwam Lieve eten. Dat was zo gezellig dat we pas om 10 uur gingen koken, dus we zijn wel al helemaal aangepast aan het ritme van de Fransen.

Zaterdag ben ik met twee meisjes van school naar Saint Germains des Pres geweest, waar we een heerlijke baquette hebben geluncht en mensen hebben gegeken vanuit het cafe. Het was wel slecht weer, dus vond het ook niet heel erg dat ik die avond moest oppassen.

Zondag was het gelukkig lekker weer, dus heb ik die Franse jongen gesmst of hij me Mont Martre, de buurt rond de Sacre Coeur, wilde laten zien. Dat was goed, dus hebben we daar 2 uur rondgelopen en nog lekker crepes gegeten. Allemaal heel gezellig en volledig vriendschappelijk, tot ik maandag een nogal slijmerig smsje kreeg, en nadat ik nogmaals duidelijk maakte dat ik een vriend had heb ik niks meer van hem gehoord... Franse jongens zijn blijkbaar niet zo goed in 'just friends' zijn haha. Eind van de middag heb ik nog wat gedronken met een paar NL'se au pairs, bij Bercy, een vroegere wijn opslag plaats, waar nu allemaal gezellige cafeetjes zitten, erg leuk! En diie avond ben ik nog naar Dieuwertje geweest in Bois de Boulogne, en daar lekker gegeten en gekletst.

Maandag begon de week weer lekker vroeg, om half 7 sta ik op om me klaar te maken, en drie kwartier later verlaat ik mijn kamer om de metro te pakken op weg naar het gezin. Het gaat met de kinderen en al goed, Zoe vind me echt lief en zegt zelfs 'Je t'adore!' Echt zo lief :) Met Henry gaat het ook goed, ik begin echt heel erg gehecht aan hem te raken, en ik mis hem soms zelfs tijdens het weekend!

Dinsdag en woensdag moest ik 's avonds babysitten tot best wel laat, dus dat was wel een beetje vervelend, zeker als je gewoon weer vroeg op moet. Ik moet echt nog een keer een goed gesprek met ze hebben over werktijden etc, maar dat probeer ik toch nog even uit te stellen omdat het vervelend is.

Woensdag avond kreeg ik het tijdens het babysitten steeds warmer, en toen ze om 12 uur thuiskwamen had ik een knal rode kop en echt duidelijk koorts. Ik werk met een soort medicijn in de taxi gezet, en gelukkig voelde ik me de volgende dag wel goed genoeg om naar school te gaan en de kinderen op te halen. Was alleen echt nog wel ziek, waardoor alles zwaarder was dan normaal, en ik mezelf voor het eerst buitengesloten heb, nadat ik even naar binnen rende om iets te pakken, en me toen ik de deur dichttrok realiseerde dat de sleutels nog binnen lagen. Toen maar met de kids naar het park gegaan, en toen ik het er daarna met Valentine over had zij ze dat ik me niet genoeg had verontschuldigt dat ze wat eerder thuis moest komen, terwijl ik dus met koorts wel gewoon de hele dag bij haar kindjes was geweest. Anyhow, de communicatie is dus nog moeilijk, en daar moeten we het echt even over hebben.

Verder gaat alles goed hoor! Donderdag avond weer uit geweest wat ook weer heel leuk was, met Lieve en Dieuwertje. Wel lekker om na zo'n drukke werkweek dan op donderdag even uit te gaan, dat doe ik hier dus gewoon meer dan in NL! Vrijdag lekker uitgeslapen en nog even koffie gedronken met een meisje van school, en daarna heb ik de hele dag mijn kamer opgeruimd en lekker in bed gelegen.

Vrijdag avond kwam mijn vader aan na een hele vermoeiende busreis, dus die was blij dat ik het eten al klaar had en dat de wijn al was ingeschonken. Na het eten zijn we maar gewoon vroeg gaan slapen, zodat we Zaterdag genoeg konden doen. Dat hebben we dan ook gedaan, want na heerlijke verse croissantjes zijn we eerst naar de Notre Dame geweest, die had ik namelijk nog noooit gezien, en daarna langs de Seine naar Musee d'Orsay gelopen. Helaas werd het weer snel minder, en regende het zelfs toen we in de rij voor het museum stonden. Eenmaal binnen was het lekker warm, en heb echt genoten van alle mooie schilderijen. Toch nog iets aan kunst algemeen haha. Die avond hebben we nog heerlijk gegeten in Le Marais, en daarna heen en weer lijn 6 genomen, omdat die bovengronds langs de Eifel toren gaat. Ik was echt even tourist in eigen stad!

Vandaag moest mijn vader alweer om half 3 de trein hebben, en omdat het lekker weer was hebben we besloten om naar Montmartre te gaan, dat lag ook al een beetje op de route. Echt heel mooi was het, lekker wat foto's gemaakt en echt touristje gespeeld. Daarna alvast naar Gare du Nord gegaan, waar we snel even warm geluncht hebben, en toen echt naar de trein moesten rennen, oooeps! Lunch was wel heel lekker, heb echt goed gegeten dit weekend, thanks daddy! Daarna ben ik met wat NL au pair naar een best bekende thee salon in Le Marais geweest, wat echt heeeeel erg lekker was, en waardoor ik nu nog steeds geen zin heb in eten haha. Wel echt een aanrader!

En nu dus lekker even op mijn kamertje, merk dat het toch ook heel fijn is om af en toe even niks te doen en gewoon een beetje op te ruimen, series te kijken of muziek te luisteren. In Parijs is altijd wat te doen, maar het is ook prima om gewoon eens lekker op mijn kamer te zitten.

Ik hoop dat het met jullie in NL allemaal goed gaat, en dat jullie herfstvakantie lekker was, en de examens goed gingen. Hier begint de herfstvakantie dit weekend en die duurt twee weken. Donderdag gaan we naar Geneve en ik moet mee, dus denk dat jullie voor het eerst op tijd een update krijgen ;)

Zeker in deze saaie tijd voor mij dus even lekker skypen en berichtjes achterlaten. Verder ben ik vanaf 30 November even een weekendje in NL, dus jullie hoeven me niet lang meer te missen.

Heel veel liefs vanuit het vandaag zonnige Parijs,

Bisous, Sammy!

  • 28 Oktober 2012 - 19:41

    Lotte:

    Ah wat vervelend dat het tussen die ouders en jou niet zo lekker loopt,
    maar wel lekker dat je weer even naar Geneve gaat!
    Zeker jaloers en moeten snel een skypje pakken om dat te versterken! xx

  • 30 Oktober 2012 - 21:28

    Anne:

    SAM, Wanneer skypen????

    EN je komt in het weekend van 30 november! Wat doen? Ik ben de 25ste jarig, dus misschien kunnen we het vieren? Desnoods een uurtje? haha

    EN ik hoorde van Veer dat je vader met de bus ging die schijnbaar erg goedkoop is?! Meer info wil ik daarover!!

    hihi, stuur mij maar even via facebook wanneer je kunt skypen. ik heb projectweek met school en het dus erg druk, maar vind het leuk om je eindelijk weer eens te spreken!

    XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 10591

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: