Paris, je t'aime! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Paris, je t'aime! - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Paris, je t'aime!

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

16 Oktober 2012 | Frankrijk, Parijs

Lieve iedereen,

ik moet het toch even kwijt, IK BEN VERLIEFD!

op Parijs hihi, de straten, de croissants, de mensen, de winkels, de parken, La tour Eifel, de lichtjes, de parijse zon, de drukte, mijn kamertje hier, de kindjes en op mijn leven hier.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik het niet meer af en toe moeilijk heb, en ook echt niet dat ik jullie niet mis, want dat doe ik wel! Ik heb gewoon eindelijk een beetje het gevoel dat ik écht hier woon, en dat ik hier ook echt heel graag nog een jaar wil blijven. Super fijn dus! Dit weekend was ook wel echt het leukste weekend!

Maar eerst zal ik jullie even vertellen over mijn eerste echt grote uitdaging als Au Pair. De nacht van donderdag op vrijdag was ik namelijk de hele nacht bij de kinderen, omdat de ouders in Londen zaten, allebei! Op zich al wel spannend, maar het werd nog erger toen ik donderdag middag Henry ophaalde van de creche. Hij had koorts, en ik had geen idee wat je moet toen met een jongetje van nog geen 2 die koorts heeft. Gelukkig had de creche de moeder gebeld, die mij vanuit Londen heeft uitgelegd waar de medicijnen stonden en hoe het allemaal werkte. Nadat ik hem vroeg naar bed had gedaan ben ik zelf rond 11 uur gaan slapen. Moest er nog twee keer uit om even wat melk en weer medicijnen te geven, maar het ging redelijk. Was 's ochtends ook wat vroeger op, maar na wat kots opgeruimd te hebben kon ik de dag nog redelijk fris beginnen. En gelukkig hield hij daarna alles binnen!

Vrijdag overdag heb ik lekker veel geslapen en in het huis van de familie een bad genomen, dat mis ik wel echt haha! Vrijdag dus nog een hele dag werken, en toen ik om 10 uur naar huis kon ben ik meteen mn bed weer ingedoken.

Zaterdag ben ik rond 11'en al op weg gegaan met Sarah, een nl au pair, en twee duitse au pairs. We gingen naar De Moskee van Parijs, die echt heel mooi was, en waar je in een heel gezellig soort restaurantje ook thee en koekjes kan krijgen. Het hele gesprek ging in het Frans, dus was nog leerzaam ook! En heel gezellig (: Die avond kwam Sarah bij mij thuis lekker koken en eten, en daarna zijn we rond 12'en naar de Bastille gegaan, het uitgaansgebied in Parijs. Dat was heel leuk, en uitgaan in Parijs hoeft echt niet duur te zijn!

Zondag lekker een rustig dagje, heb heerlijk geluncht met Tessa en Fleur en hun ouders in het restaurant op de bovenste verdieping van het centre pompidou. Het was echt heel gezellig met allemaal goede verhalen, en het eten was super! Dankje! Hoewel het super leuk was om Tess te zien is het ook lastig, want daardoor mis je iedereen in NL ook weer meer. Nadat ik thuis was afgezet heb ik een beetje gechillt, en daarna alweer afgereisd naar het Oosten van Parijs, naar Bercy. Daar was een leuk tapasrestaurant waar ik wat heb gegeten, niet veel want zat nog steeds vol haha, met Sarah en Martje. En daarna door naar de film; Ted! Wat een fantastische film haha, al moet het wel echt je soort humor zijn...

Gister en vandaag waren gewoon rustige werkdagen. Met Zoe gaat het echt al veel beter trouwens! Ze luistert beter, en weet sinds het begin van vorige week zelfs mijn naam, whoeehooee!

Beste voor het laatst bewaren, dus hier het nieuws waardoor ineens alle au pair bureaus gaan overlopen van de inschrijvingen hihi. Valentine vroeg me of ik mee wilde op vakantie met Pasen. Naar vrienden van hun, die een heel groot huis hebben. Met personeel. En een jacht, voor 30 personen. Waar we heen gaan met hun prive vliegtuig. Want het huis is op Jamaica! Whoeehooeeeee :)

Dat was het wel zo'n beetje, allemaal skype aanmaken, reacties achterlaten en vooral gruwlijk jaloers zijn!

Liefde

  • 16 Oktober 2012 - 22:06

    Kim:

    JALOERS SAMMY!

  • 16 Oktober 2012 - 22:07

    Nina:

    Wat klinkt t allemaal goed Sam! Ik ben uiteraard stinkend jaloers, ook al gaat er natuurlijk nog steeds niets boven grunn ;) Maar heeeeel fijn dat je eindelijk je draai hebt gevonden! Als ik toevallig een keertje in de buurt ben kom ik langs en ik kijk uit naar je volgende reisverslagen! Ik heb trouwens skype dus ik zeg, heeeeeeel snel een keertje een skype-date plannen? :) xxxxxxxx!

  • 16 Oktober 2012 - 22:13

    Chet:

    Oooh zo leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt hihi, ik wil ooook. Ik stuur je even een berichtje, kunnen we echt een keer skypen :)

  • 23 Oktober 2012 - 17:39

    Margje:

    Heeee semzie! Het klinkt alsof je het helemaal naar je zin hebt. Leuk om te horen! Maaar ik ben wel jaloers! Als ik ooit in Parijs kom, kom ik eventjes langs en we moeten snel skypuh! xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 10604

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: