Mes premier week-ends à Paris et à Genève - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Mes premier week-ends à Paris et à Genève - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Mes premier week-ends à Paris et à Genève

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

10 Oktober 2012 | Frankrijk, Parijs

Bonjour tout le monde!

Alweer mijn derde reisverslag, en het voelt nog steeds alsof ik hier pas gisrter ben aangekomen. Ik voel me wel echt al veel meer op m'n gemak, maar de tijd gaat gewoon zo verschrikkelijk snel! Dat is gelukkig wel een goed teken. Toen ik mijn vorige reisverslag schreef voelde ik me hier nog niet zo happy, maar dat word al wel steeds beter. Gelukkig! Vol goede moed begon ik vorige week woensdag al aan dit reisverslag, dus dat ga ik dan vandaag maar eens afmaken. Such a busy life...

~ Genève;

Daar zat ik dus niet vorig weekend, maar het weekend daarvoor. Hoewel het heel mooi was en ik de hele familie heb gezien, vond ik het toch een beetje tegenvallen. Voor hen was het een vakantie, voor mij helaas gewoon werk. Daardoor was mijn eerste werkweek er een van zeven dagen, wat toch echt wel te veel is, zeker zo'n eerste week. Al waren er zeker ook leuke dingen, zo heb ik van een van de Oma's als welkomscadeau een handzeep gekregen, jeej! Maar altijd handig toch, veer?

~ La semaine;

Na het drukke weekend in Genève begon maandag ook gewoon weer mijn tweede werkweek. Zo had ik maandag mijn eerste schooldag. Op maandag en donderdag heb ik les in een gezellig klasje van rond de 15 mensen, de meesten au pairs, maar ook een Russische ingenieur die eerste in Rome woonde, een Romeense vrouw met een zoontje van 8, die volgens mij nauwelijks 25 is, en een Japanse vrouw die nauwelijks Frans spreekt. Die lessen zijn wel gezellig, dus dat is fijn! Dinsdag heb ik speciale grammaticales, dat is wat lastiger, en echt heel intensief.

Na school moet ik snel naar de creche om Henry op te halen, en dat is in de 2e week ook al een keer fout gegaan haha, omdat ik de verkeerde bus had gepakt. Toen ik 10 minuutjes te laat op school aankwam stond Zoe al huilend op me te wachten, ze dacht dat ik haar vergeten was! Na een koekje of twee was alles gelukkig weer goed.

Verder heb ik dinsdag nog lekker sushi gegeten met twee mede au pairs, en ben ik maandag weer reunited met de memory card van mijn telefoon, die na een reparatie door een Franse telefoonwinkel was kwijtgeraakt. Tip; vertrouw een fransman geen belangrijke dingen toe!

~ Le week-end;

Afgelopen weekend was dus mijn eerste vrije weekend in Parijs, en daar heb ik zeker van genoten! Vrijdag ben ik wezen winkelen in de Champs-Elysees, en daar ook een bezoekje gebracht aan de Louis Vouitton winkel. Echt een aanrader, want het lijkt meer op een museum dan op een winkel, en ondanks onze H&M tasjes was het personeel heel vriendelijk! Vrijdag avond heb ik gebabysit, dus lekker rustig avondje.

Zaterdag ben ik eerst met Valentine een pas navigo gaan halen (een soort OV chipkaart, wat helaas niet lukte, dus die hebben we besteld maar dat kan wel een maand duren. Nu heb ik dus maar even een tijdelijke pas. Daarna lekker uiteten geweest met twee NL au pairs, en daarna met een groepje naar La Nuit Blanche geweest, een soort museum nacht, maar ook met veel muziek op straat, en veel barretjes enzo. We hebben een tijdje achter een afrikaanse band aangelopen, en daarna nog even in een barretje coktails gedronken, er was echt een heerlijke mango mojito!

Zondag heb ik lekker uitgeslapen, daarna even naar de familie gegaan om iets te zoeken, en daar heb ik ook geluncht. Moest alleen wel lunchen met de kids en ook gewoon weer meehelpen, opruimen en werken, dus dat doe ik niet meer haha! Daarna met een vriendinnetje wat ik tegenkwam in de metro naar park Monceau geweest, en heel mooi park dicht bij mijn kamer. Daar in de zon zitten was heerlijk! Daarna door naar La Defense, een heel groot winkelcentrum net buiten Parijs. Daar heb ik koffie gedronken met een duitse au pair die bij mij in de klas zit, en nog even gewinkels, want op zondag is daar alles open! 'S avonds samen met een NL au pair afgereisd naar een andere duitse au pair, waar we in haar appartement lekker pannenkoeken hebben gebakken en gegeten. Was een top weekend dus!

Maandag had ik weer school, en na school regende het, dus zijn we maar gewoon naar huis gegaan. Met Zoe gaat het gelukkig al wat beter, maar ze is nog steeds lastig soms. Dinsdag was het redelijk weer, dus op naar het park! Daar kreeg ik van Zoe een koekje, èn een kus, dus blijkbaar mag ze me toch ook wel een beetje. Henry noemt me ondertussen mamamy, een leuke combie van mama en sammy haha.

Het gaat echt allemaal goed hier, maar mis jullie allemaal ook wel heel erg, dus vind het super leuk als jullie even een reactie achterlaten, en snel skype aanmaken! En als jullie ooit een logeeradresje in Parijs zoeken?

Bisous!

  • 10 Oktober 2012 - 02:18

    Anne:

    Sam, je bericht is niet af; of niet geheel leesbaar!

  • 10 Oktober 2012 - 22:29

    Jet:

    sam je bent leuk!

  • 10 Oktober 2012 - 22:31

    Chet:

    Goed dat je het toch zo leuk hebt sammy :)
    We gaan snel skypen, je promesse!

  • 12 Oktober 2012 - 18:15

    Anne:

    Hallo people,

    ik heb uitgezocht: een retourtje Parijs (met de trein) 50 euro is!
    bij deze: ik kom zeker langs Sam!

    Je kunt het best een beetje vooruit plannen, dan kun je goedkoper boeken! :)

    Dus: als je zeker weet dat je daar een jaar blijft kunnen we misschien al wel een datum prikken?

    Lieeeeeeeeefs!!!!

  • 16 Oktober 2012 - 11:18

    Veronie:

    Haha geen zorgen Sam, ik had vroeger ook woedeaanvallen en met mij is het ook goed gekomen.
    en idd die handzeep, je zal het maar nodig hebben haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 327
Totaal aantal bezoekers 10597

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: