La célébration de ma première semaine - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Sammy - WaarBenJij.nu La célébration de ma première semaine - Reisverslag uit Genève, Zwitserland van Sammy - WaarBenJij.nu

La célébration de ma première semaine

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

28 September 2012 | Zwitserland, Genève

Bonsoir mes amis!

Toen ik vorige week zaterdag mijn eerste reisverslag typte dacht ik dat ik jullie allemaal dood zou gaan vervelen door veel te vaak een nieuw reisverslag te schrijven. Dat is gelukkig niet gebeurt, want dit is pas mijn tweede reisverslag.

Mijn week is echt super leuk, druk, nieuw, vol, vermoeiend, vervelend, moeilijk, indrukwekkend, mooi, gezellig en kort geweest. Doordat het zo'n drukke week was heb ik namelijk echt nog geen tijd gehad om me te realiseren dat ik nu bijvoorbeeld echt in Parijs woon.

Ik heb een heel schattig klein kamertje in het 17e arrondissement, en elke ochtend om kwart over 7 daal ik 7 trappen af om de bus te pakken naar het appartement van mijn familie hier in Parijs. Die familie bestaat uit een papa, mama, Zoe, een meisje van 4 en Henry, een jongetje van 1.5. 'S ochtends breng ik Henry naar de creche en dan ben ik vrij tot ongeveer half 3. Dan ga ik terug naar het appartement, maak alles klaar voor de kinderen, ook eten etc, en dan ga ik door om Henry bij de creche op te halen. Daarna haal ik samen met hem Zoe op van school, gaan we naar het park, en daarna in bad, eten en naar bed. Strakke planning dus, waar ik me deze week pas een keer aan heb gehouden. Het is nog even wennen.

Maandag ben ik naar de talenschool gegaan waar ik heen wilde,en toen ik daar aankwam had ik meteen een gesprek en moest ik een test maken. Dat ging allemaal vrij snel, dus daarna had ik nog tijd om warme chocolademelk te drinken met een Nederlandse au pair die ik op de au pair party had ontmoet.

Dinsdag was een wat rustigere dag, ik heb me toen ingeschreven voor de talenschool, en daarna op mn kamer nog wat op- en ingeruimd en lekker warm geluncht. Dat is normaal hier, en echt een aanrader! Zoe was toen alleen wel echt super lastig, ze had iets van vier woedeaanvallen over hele stomme dingen, dus op het eind van de dag zat ik er wel helemaal doorheen.

Woensdag was ik de hele dag met Zoe wat echt best redelijk ging, maar twee woedeaanvallen geloof ik. Top dus! Ze heeft nog even bij een vriendinnetje gespeeld, en daarna Henry opgehaald en the usual stuff.'

Donderdag was wel weer een hele drukke en niet zo'n leuke dag. Door alle drukte en het feit dat ik zo veel nieuwe indrukken heb ben ik erg moe, en heb soms ook echt heel erg heimwee. Dat schijnt heel normaal te zijn maar leuk is het niet, dus daar had ik het donderdag een beetje moeilijk mee. On top of that moest mijn telefoon gerepareerd worden, en na reparatie bleek dat die sukkel mijn geheugenkaartje van mn telefoon was kwijtgeraakt! Super kut, dus ik hoop dat ik die nog terug krijg, duim voor me!

Vrijdag, vandaag dus, was ook weer een behoorlijk drukke dag. Ik kon wel iets uitslapen, want ze haalden me om 8 uur op in mijn straat, omdat we naar Geneve gingen! Door ben ik nu dus, whieehoee! Alle opa's en oma's wonen hier, dus tijd om kennis te maken en wat verjaardagen etc in te halen. Het is hier heel mooi en echt lekker weer, veel beter dan in Parijs. Ik zag de zon voor het eerst deze week! Het huis van de ouders van de vader is echt groot en met zwembad, en morgen gaan we naar de andere opa en oma, wiens huis nog mooier en groter schijnt te zijn. Best tof dus!

Ik hoop dat het met jullie allemaal in NL ook goed gaat, ik mis jullie en mijn kleine landje echt heel erg! Ik vind het heel leuk als jullie een reactie achterlaten, en allemaal even snel skype aanmaken want dat is echt de beste uitvinding van de eeuw!

Bisous!



  • 29 September 2012 - 10:56

    Anne:

    Hee lieve Samms,

    Wat een verhaal!

    Vervelend van de woedeaanvallen. Wist je dat van tevoren?
    Ik denk dat het inderdaad heel erg wennen is, en dan is heimwee heel normaal. Lastig, maar komt vanzelf wel goed:)

    Hoe was de chocomel, en vooral: leuk gehad?

    Leuk dat je nú alweer in Zwitserland zit!
    Veel plezier!

    Liefs, An

  • 29 September 2012 - 10:56

    Anne:

    Hee lieve Samms,

    Wat een verhaal!

    Vervelend van de woedeaanvallen. Wist je dat van tevoren?
    Ik denk dat het inderdaad heel erg wennen is, en dan is heimwee heel normaal. Lastig, maar komt vanzelf wel goed:)

    Hoe was de chocomel, en vooral: leuk gehad?

    Leuk dat je nú alweer in Zwitserland zit!
    Veel plezier!

    Liefs, An

  • 29 September 2012 - 10:56

    Anne:

    Hee lieve Samms,

    Wat een verhaal!

    Vervelend van de woedeaanvallen. Wist je dat van tevoren?
    Ik denk dat het inderdaad heel erg wennen is, en dan is heimwee heel normaal. Lastig, maar komt vanzelf wel goed:)

    Hoe was de chocomel, en vooral: leuk gehad?

    Leuk dat je nú alweer in Zwitserland zit!
    Veel plezier!

    Liefs, An

  • 29 September 2012 - 10:58

    Anne:

    Oeps, drie keer..

  • 29 September 2012 - 13:19

    Sammy :

    He Ansie,

    aah wat een leuke en lieve reactie!

    Nee ik wist niet van te voren dat ze zo lastig zou zijn haha, anders had ik er echt wel beter over nagedacht ;) nee, het is gewoon lastig, zo is ze vandaag bijvoorbeeld nog veel erger dan anders omdat we bij opa en oma zijn. Ze is echt lief tegen iedereen behalve tegen mij, echt heel vervelend! Maarja, ik zit nu idd wel mooi in Zwitserland, heb uitzicht op het meer van Geneve wat echt heel mooi en groot is, dus ik mag eigenlijk niet klagen...

    Chocomel was lekker, en ja was echt heel gezellig! Heb donderdag ook nog koffie gedronken met een andere au pair, dus ben echt niet alleen hier gelukkig :)

    xxxx

  • 30 September 2012 - 15:15

    Pit:

    Goh Sammy, in Geneve!
    Ik hoop dat je de kans hebt iets van de omgeving te zien, want het moet daar echt prachtig zijn. En zo te horen krijg je nog wel vaker de kans.
    Ik kan me voorstellen dat heimwee opspeelt. Het is ook allemaal nieuw en nog niet echt een thuis. Hopelijk lukt dat wel. Want het klinkt allemaal wel goed, behalve van die telefoon dan en Zoe... Moeilijk lijkt me dat als het steeds niet leuk is. Toch moet ze wel van jou gaan houden. Kan niet anders toch.
    Tot snel op Skype.

    Dikke knuffel van Pit


  • 30 September 2012 - 20:37

    Isaac:

    He Sammy,
    over Skype gesproken, wil je vanavond nog even Skypen, rond negen-half tien? Diede is dan ook thuis...

    XXX, Knuffel,
    Papa

  • 30 September 2012 - 22:07

    Emily Van Der Hammen:

    Hoi lieve Sammy,

    Ook al hebben we elkaar al super lang niet gezien leef ik nog steeds met je mee, toen ik vorig jaar in Bilthoven ging wonen had ik ook héél erg heimwee en ik zag mijn ouders elk weekend nog! De eerste paar weken zijn het moeilijkst ook omdat je allemaal nieuwe dingen ziet en nieuwe mensen leert kennen. En de hele dag frans praten is ook zwaar! :p

    Ik vind het echt super tof dat je dit nu aan het doen bent en ook echt heel leuk dat je dit verslag bij houdt!!

    Kusjes,
    Emily :)

  • 30 September 2012 - 22:07

    Emily Van Der Hammen:

    Hoi lieve Sammy,

    Ook al hebben we elkaar al super lang niet gezien leef ik nog steeds met je mee, toen ik vorig jaar in Bilthoven ging wonen had ik ook héél erg heimwee en ik zag mijn ouders elk weekend nog! De eerste paar weken zijn het moeilijkst ook omdat je allemaal nieuwe dingen ziet en nieuwe mensen leert kennen. En de hele dag frans praten is ook zwaar! :p

    Ik vind het echt super tof dat je dit nu aan het doen bent en ook echt heel leuk dat je dit verslag bij houdt!!

    Kusjes,
    Emily :)

  • 30 September 2012 - 22:07

    Emily Van Der Hammen:

    Hoi lieve Sammy,

    Ook al hebben we elkaar al super lang niet gezien leef ik nog steeds met je mee, toen ik vorig jaar in Bilthoven ging wonen had ik ook héél erg heimwee en ik zag mijn ouders elk weekend nog! De eerste paar weken zijn het moeilijkst ook omdat je allemaal nieuwe dingen ziet en nieuwe mensen leert kennen. En de hele dag frans praten is ook zwaar! :p

    Ik vind het echt super tof dat je dit nu aan het doen bent en ook echt heel leuk dat je dit verslag bij houdt!!

    Kusjes,
    Emily :)

  • 01 Oktober 2012 - 07:53

    Chet:

    Geneve is awesome! En met die woedeaanvallen komt het vast goed, gewoon een beetje Nederlandse nuchterheid ertegenaan gooien haha. Xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 489
Totaal aantal bezoekers 10605

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: