Mon premier jour en Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu Mon premier jour en Paris - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Sammy - WaarBenJij.nu

Mon premier jour en Paris

Door: Sammy

Blijf op de hoogte en volg Sammy

22 September 2012 | Frankrijk, Parijs

Lieve allemaal,

hallo vanuit Frankrijk! Haha, het klinkt echt heel gek om dat te zeggen, omdat ik zelf echt nog niet helemaal doorben dat ik hier echt al ben aangekomen, en al helemaal niet dat ik hier nog een jaar zal zijn.

Gelukkig is het wel echt heel leuk hier! Na een goede reis van zes uur werden we rond 1'en bij de familie verwelkomt met een warme lunch. Dat was heel lekker en ik heb toen ook echt fijn kennis gemaakt met de ouders, en de kinderen even gezien. Zoe en Henry waren in het begin nog een beetje verlegen, maar na een minuut of vijf kwamen ze helemaal los, en toen ik na de lunch naar de au pair party vertrok kreeg ik van Zoe zelfs een dikke kus.

De au pair party begon eigenlijk al om 2 uur, maar doordat ik nog even moest lunchen kwam ik pas om 3 uur aan. Omdat ik nog nooit in Parijs was geweest en de weg totaal niet ken dropte mijn vader me voor de deur af, dankje paps! Spannend om gewoon op een grote groep meiden af te lopen en jezelf voor te stellen aan iemand, maar het ging gelukkig goed! Ben meteen al in contact gekomen met allemaal Nederlandse meiden hier in Parijs, en heb zelfs al wat nummers uitgewisseld. Ook schijnt er een facebook pagina te zijn, die ga ik morgen wel even bekijken.

Na de au pair party hadden we even kort een kopje thee gedronken bij Ian en Valentine, en daarna gingen we door naar mijn eigen kamer, in het 17e arrondissement. Het is echt heel klein maar super mooi en netjes, en nu ik een beetje heb uitgepakt voel ik me echt al thuis. Jullie zullen echt jaloers zijn hihi, zodra ik uitvind hoe ik foto's kan posten. Parijs is echt zo mooi, kan niet geloven dat ik hier echt ga wonen!

Na een lekker uitetentje met mijn vader zijn we weer terug gegaan naar mijn kamer, en na het uitpakken had ik nog net genoeg energie over om een blogje te schrijven. Ben heel moe dus ga nu snel slapen, morgen ga ik daar weer heen om koffie te drinken en dan gaat Valentine me de stad laten zien. Morgen misschien nog wat meer info.

Liefs en bisous,
Sammy

  • 23 September 2012 - 23:00

    Tessa:

    Heee Sam!
    Echt heel fijn dat je eerste dagen zo leuk waren! Ik kan me ook echt niet voorstellen dat je er echt een jaar blijft zitten, pfft!
    Hopelijk tot snel, heeeeel veel plezier in het prachtige Parijs! Je gaat het er vast super hebben :)

    bisous en veel liefs!!
    Tessa

  • 24 September 2012 - 17:11

    Isaac:

    Graag gedaan!
    en hoe was je eerste werkdag?
    reis terug was minder dan heen, veel regen, nu terug in 't herfstige NL!
    groetjes, en hug, ook van Diede!!
    Tot Skypes
    Papa

  • 25 September 2012 - 17:28

    Isaac:

    En vandaag, hoe was de 2e werkdag?

    BTW,
    't is en France, á paris :-))

    XXX
    Ton Père

  • 27 September 2012 - 16:17

    Kim:

    Heeeeeeee lieve sammy
    hoe gaat t nu, ik heb nog steeds geen laptop gekregen dus skype laat nog op zich wachten
    snel spreken! wil alles weten namelijk :) xxxxxxx kim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sammy

Actief sinds 17 Sept. 2012
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 10602

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 15 Juni 2016

Eramus student in Montpellier

22 September 2012 - 27 Juli 2013

Au Pair in Parijs

Landen bezocht: